Ne cvjeta cvijeće
30

Njemačke željeznice: Poslovni minus, rekordna kašnjenja, zastarjela infrastruktura i visoka primanja direktora

Piše: B. R.
DB prošlu godinu okončao s minusom od 1,8 milijardi eura (Foto: EPA-EFE)
DB prošlu godinu okončao s minusom od 1,8 milijardi eura (Foto: EPA-EFE)
Iz Njemačkih željeznica (Deutsche Bahn), koje su u državnom vlasništvu, objavili su da su prošlu godinu okončali s gubitkom od 1,8 milijardi eura, što je za milijardu eura manje u odnosu na 2023. godinu.
Kao ono što su istakli da je obilježilo prošlu godinu jeste loše stanje infrastrukture, a među negativnim utjecajima naveli su štrajk Sindikata mašinovođa GDL i slabljenje željezničkog teretnog saobraćaja.

Rekordno niska tačnost

Izvršni direktor DB-a Richard Lutz je ocijenio da je kompanija u najvećoj krizi te da su daleko od onoga što su zacrtali i onoga što putnici očekuju od njih. Naime, željeznička mreža je dotrajala i preopterećena, a tačnost u transportu na velike udaljenosti je prošle godine iznosila 62,5 posto, što je rekordno nisko. Namjera je da se ta tačnost do 2027. poveća na 75 do 80 posto te da se ove godine posluje u plusu.

Prodaja Schenkera

Kao osnovni razlog zašto su prošle godine uspjeli smanjiti gubitak za milijardu eura istakli su kompenzacije savezne vlade za održavanje infrastrukture u iznosu od 1,8 milijardi eura.

Razlog za to jeste i što je prodata DB-ova logistička podružnica Schenker danskom konkurentu DSV-u. Schenker je ranije uz visok profit poboljšavao ukupni poslovni bilans DB-a.

DB Cargo imao veliki gubitak

Kada se pojedinačno posmatraju DB-ove podružnice, najviše negativno se ističe DB Cargo, zadužen za teretni transport, s debelim minusom - 357 miliona eura. DB Cargo zapravo godinama posluje u minusu, zbog čega je morala intervenisati Evropska komisija. Intervencija je uslijedila kada im je država direktno pomogla, što je protivno pravilima Evropske unije. Cilj je da DB Cargo do kraja 2026. bude profitabilan, a trenutno je u restrukturiranju.

Manja tačnost u transportu putnika na velike udaljenosti je za posljedicu imao manji broj putnika. Operativni gubitak u transportu putnika je porastao sa 43 miliona eura na 96 miliona eura.

Ipak, postoje pozitivni pomaci, i to zahvaljujući Njemačkoj karti (Deutschlandticket) koja je doprinijela tome da DB Regio, podružnica za transport unutar zemlje, 2024. ostvari profit u operativnom poslovanju od 108 miliona eura dok je DB Regio 2023. poslovao s gubitkom.

Zarada izvršnog direktora

Uprkos krizi u DB-u, njihov izvršni direktor Richard Lutz je prošle godine znatno zaradio - 2,1 milion eura. Međutim, prihodi su mu manji za milion eura zbog niže fiksne plate. Berthold Huber, koji je odgovoran za infrastrukturu, druga je osoba u DB-u po visini plate. On je prošle godine dobio 1,4 miliona eura, piše tagesschau.