Njemački gigant Bosch uvodi četverodnevnu radnu sedmicu, ali i smanjuje plate
Prema izjavi glasnogovornika kompanije za Fortune, zaposleni će od 1. marta raditi 35 sati sedmično umjesto dosadašnjih 38 do 40 sati, uz smanjenje plata. Razlog za ovu odluku je, kako su naveli, "teška ekonomska situacija" koja je posebno pogodila poslovanje u Stuttgart i Gerlingen podružnicama.
Bosch se, poput mnogih evropskih proizvođača, suočava sa padom potražnje na domaćem i stranim tržištima, uz sve veći pritisak kineskih konkurenata. Više od polovine svojih prihoda, koji ukupno iznose 92 milijarde eura godišnje, Bosch ostvaruje kroz proizvodnju auto-dijelova poput kočnica i svjećica.
U oktobru je kompanija najavila otpuštanje 7.000 radnika i priznala da neće dostići financijske ciljeve za 2024. godinu. Predsjednik uprave, Stefan Hartung, nije isključio mogućnost daljnjeg smanjenja broja zaposlenih.
Kriza nije pogodila samo Bosch. Njemački automobilski div Volkswagen vodi bitku s radničkim vijećem u pokušaju smanjenja administrativnih troškova za 10 milijardi eura, što uključuje prijedlog o smanjenju plata za 10% i mogućnost zatvaranja jedne od svojih fabrika u Njemačkoj.
Ekonomski problemi nisu zaobišli ni druge evropske proizvođače. Na primjer, Fiat, dio grupacije Stellantis, smanjio je radne sate zaposlenika u fabrici u Torinu, dok je dio radnika poslao na prinudni odmor.
Njemačka privreda prolazi kroz tešku krizu. Očekuje se drugi uzastopni pad bruto domaćeg proizvoda, dok je industrijski sektor već više od dvije godine u recesiji. Na ekonomiju zemlje negativno utječu visoke cijene energenata nakon ruske invazije na Ukrajinu, kao i smanjena globalna potražnja, što posebno pogađa njemačke izvoznike.