Simbol Hercegovine
220

Novi uzlet starog giganta: Hepok prezentirao kapacitete i novi proizvodni asortiman

Piše: R. D.
Foto: R. D./Klix.ba
(Foto: R. D./Klix.ba)
Da se u jedan slože svi redovi vinograda Željuša mogla bi se povući linija od Mostara do Minhena, jedna je od ilustracije veličine i kapaciteta Hepoka, starog poljoprivrednog giganta iz Mostara koji na krilima novih investicija ponovo osvaja domaća i svjetska tržišta.

Brojne zvanice i mediji bili su prisutni današnoj prezentaciji nove vizije brenda i novog proizvodnog asortimana Hepoka, a upriličen je obilazak vinograda Željuša, najvećeg u našoj zemlji, podruma i vinarije. Poslije konferencije za medije uslijedila je degustacija novih proizvoda, koja osim izvornih okusa nose i domaća imena – Liska i Tenelija.

Zeraa Agriculture Investment u avgustu 2016. godine preuzeo je Hepok i do sada investirao više od dvadeset miliona KM. Damir Ferović, direktor ove grupacije koja je u vlasništvu istoimenog fonda iz Dubaija, upoznao je prisutne s činjenicom da je dobar dio tih sredstava uložen u nabavku procesne opreme, unaprijeđenje vinograda i kvalitete vina.

"Kao rezultat odluke da investiramo u poljoprivredni sektoru u junu 2015. godine je realizirana akvizicija "Bosnaplod Brčko", a potom i Hepok u Mostaru. Nakon što smo uspjeli održati kontinuitet proizvodnje, naša namjera je da Hepok razvijamo kao modernu i tehnološki savremenu kompaniju. U protekloj godini smo intenzivirali nabavku procesne opreme koja nama omogućava da proizvodimo kvalitetna i vrhunska vina, te destilat velikog kvaliteta koji se dalje koristi u proizvodnji naših jakih alkoholnih pića i likera", kazao je Ferović.

Direktor Ferović spomenuo je kako je posljednjih šest mjeseci iskorišteno i za proces rebrendiranja, razvoja novih proizvoda, dizajna flaša, etiketa... Kao rezultat tog rada tu je i novi logo Hepoka, dijelo dizajnera Kenana Zekića, koji u sebi objedinjuje Stari most, ali i dva grozda Žilavke i Blatine.

"Kako je Hepokovo ime vrijedno i dalje, naša odluka je da ne mijenjamo njegovo ime samo što ono više ne znači kao prije Hercegovački poljoprivredni kombinat, već je to slogan – hercegovačko, pouzdano i kvalitetno", izjavio je Damir Ferović.

Nakon preuzimanja Hepoka vraćeni su preuzeti dugovi, zadržani svi uposlenici, njihov broj je uduplan, a kompanija se posebno ponosi da Hepokom rukovode domaći kadrovi svi mlađi od 33 godine.

Današnjim aktivnostima prisustvovao je i mostarski gradonačelnik Ljubo Bešlić, koji je ustvrdio da je vidljiv trud za napretkom, a posebno je pohvalio zadržavanje svih starih radnika.

"Nadamo se i novom zapošljavanju, koji će doprinijeti bržem razvoju Mostara i Bosna i Hercegovine, ali i ostanku mladih ljudi na ovim prostorima. Ovo ja vidim kao jedan novi početak, veliki izazov, koji zahtjeva još više sredstava. Nadamo se da će novi brend pronositi ime Mostara, kao i onaj stari koji ima veliku i uspješnu prošlost. Znamo šta je Hepok nekad značio", kazao je Bešlić.

Tokom obilaska vinograda Željuša, diektor Hepoka Nedim Marić, ustvrdio je kako je to s 460 hektara najveći takav kompleks u našoj zemlji, da se trenutno obrađuje 300 hektara aktivne površine, a planirano je i širenje.

"Ova plantaža najsjevernija je u Hercegovini, a karakteriše je niz faktora kao što je blizina rijeke Neretve, planina Prenj i Velež, što nudi posebne okolnosti za uzgoj vinskih sorti s visokim sadržajem šećera i kiselina, te posebnu aromatiku. Ova plantaža je daleko ispred drugih, a istraživanja jednog beogradskog instituta govorila su da je godinama ona davala najbolje rezultate u cijeloj bivšoj državi. Drugi naš vinograd s pedeset hektara različitih sorti je Kosor kod Blagaja", kazao je Marić.

Hepok danas proizvodi šest sorti bijelog vina, Žilavku, Chardonnay, Tamjaniku, Rizling, Sauvignon Blanc i Smederevku, a od crnih Blatinu, Vranac, Merlot i Cabernet Sauvignon. Asortiman rakija uključuje čuvenu Lozu i Travaricu, dok se od likera proizvodi nekoliko zanimljivih okusa kao što je višnja, suha smokva, malina, kadulja i šipurak.