Od septembra u BiH stigle 133.653 pošiljke s Temua, uglavnom su vrijednosti do 300 KM
Carinska ispostava Banja Luka je zaprimila 51.396 pošiljki, Sarajevo 11.868, a Tuzla 9.000.
"Važno je za istaći da prilikom narudžbe putem Temu aplikacije u dijelu za praćenje pošiljke (kada se pošiljka otpremi korisniku) ubrzo stoji oznaka 'Pošiljka na carini', iako pošiljka zapravo još nije stigla u carinsko područje BiH. Time se korisnici dovode u zabludu, misleći da je razlog dugog čekanja na dostavu carina. Prikaz netačnih podataka navodi naručioce da kontaktiraju carinske kancelarije, pod pretpostavkom da carina zadržava njihovu naručenu robu, što može dovesti do nesporazuma i neadekvatne komunikacije sa UIO", naglašavaju iz UIO.
Kada je riječ o pošiljkama koje se naručuju putem Temu aplikacije, a uvoze u poštanskim paketima, analiza do sada dostavljene i predočene dokumentacije carinskim kancelarijama pokazuje da se radi o pošiljkama s "robom zanemarive vrijednosti".
Te pošiljke su poslane direktno iz druge države fizičkim licima u Bosni i Hercegovini, na različite adrese, i ne prelaze iznos od 300 KM po pošiljci. Za ove pošiljke traži se oslobađanje od plaćanja uvoznih dažbina, što je i predviđeno važećom zakonskom legoislativom iz oblasti carinskih propisa.
"Možemo konstatovati da je od svih prispjelih pošiljki, svega oko 1 posto pošiljki imalo vrijednost veću od 300 KM te su takve pošiljke ocarnjenje, odnosno na vrijednost tih pošiljki su obračunate i plaćene uvozne dažbine, dok je 99 posto pošiljki oslobođeno od plaćanja uvoznih dažbina jer im je vrijednost bila ispod 300 KM", zaključuju iz UIO za Klix.ba.
Iz Temua za Klix.ba su na ovu temu rekli:
"Hvala vam što ste nam skrenuli pažnju na ove povratne informacije u vezi sa sistemom za praćenje paketa. Naš tehnički tim aktivno radi na rješavanju problema kako bi osigurao da se lokacije paketa tačno odražavaju u realnom vremenu. Razumijemo da ovo može izazvati zabunu i izvinjavamo se zbog bilo čega prouzrokovane neprijatnosti. U međuvremenu, za bilo kakve specifične upite o otpremi, preporučujemo da kupci kontaktiraju našu korisničku službu za pomoć."