Privreda
18

Promo / Oracle spreman pružiti pomoć oko Uredbe EU o opštoj zaštiti podataka (GDPR)

Udaljeni smo samo godinu dana od najsveobuhvatnije promjene u evropskoj politici zaštite podataka u zadnjih nekoliko decenija. Kada Uredba EU o opštoj zaštiti podataka (GDPR) stupi na snagu u maju 2018. godine, ona će zamijeniti postojeću Direktivu o zaštiti podataka i sve nacionalne zakone koji su usvojeni uz nju, podižući regulatorne standarde za zaštitu podataka širom regiona.

Preduzeća su postala kustosi koji čuvaju podatke o kupcima, a GDPR šalje jasnu poruku da je i njihova obaveza da koriste ove informacije u najboljem interesu njihovih klijenata. Kompanije koje se ne budu pridržavale GDPR-a će se suočiti sa oštrim kaznama, u nekim slučajevima do 4% njihovog globalnog prometa, a svi znaci ukazuju na stroge kazne nakon stupanja uredbe na snagu.

Izazov u ovom smislu je da će neke kompanije, da bi se pridržavale GDPR-a, biti prinuđene da naprave značajna poboljšanja u načinu na koji upravljaju podacima i obezbjeđuju lične podatke, iako ni jednom od ove dvije stavke ranije nisu morali upravljati na vrlo striktan način.

Preduzeća shvataju hitnost ove situacije - 91% kompanija u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji su zabrinute u pogledu svoje sposobnosti da se pridržavaju GDPR-a - ali više od 70% nije ni blizu spremno za promjenu. Još gore, Gartner je iznio predviđanje da 50% kompanija na koje GDPR ima uticaj neće postići potpunu usklađenost do kraja 2018. godine, sedam mjeseci nakon stupanja zakona na snagu.

Kompanije koje još nisu preduzele mjere za ispunjavanje odredaba GDPR-a očekuje naporna borba. Regulativa od 150 stranica će uticati na praktično svaku glavnu globalnu organizaciju, pored onih koje posluju isključivo u EU, i zahtijevaće veliki napredak u načinu na koji se upravlja podacima.

Zaštita nije potrebna samo za podatke o kupcima. Podjednako je važno za preduzeća da osiguraju da njihovi IT sistemi i baze podataka mogu izdržati napade i da njihovi ljudi upravljaju osjetljivijim informacijama na savjesniji način. Prelazak na GDPR se u jednakoj mjeri tiče i poboljšanja ljudskog faktora i procesa, koliko se tiče zaštite informacija.

Preduzeća imaju resurse na raspolaganju da ih vode kroz ovu promjenu. Prodavci IT usluga i opreme, uključujući i Oracle, preuzeli su vodeću ulogu u pružanju pomoći kompanijama da prilagode svoju sigurnosnu arhitekturu zahtjevima GDPR-a. Na praktičnijem nivou, advokatska kompanija DLA Piper koja djeluje na globalnoj razini razvila je mobilnu aplikaciju koja korisnicima, na njihov zahtjev, omogućava pristup cjelokupnom tekstu GDPR-a. Aplikacija također povezuje članove iz nove regulative sa odgovarajućim članovima iz Direktive EU o zaštiti podataka, što olakšava brendovima da utvrde šta tačno treba da promijene u svojim postojećim modelima.

Bez obzira na to da li odluče da koriste ove resurse ili da samostalno provedu potrebne aktivnosti, odbrojavanje do uvođenja GDPR-a je u svojoj konačnoj fazi i preduzeća ne mogu sebi priuštiti da izgube više vremena. Burna 2016. i početak 2017. godine su možda privremeno odvratile pažnju sa globalnog fokusiranja na privatnost podataka, ali vlade i potrošači nisu ništa manje nepopustljivi u pogledu potrebe za promjenama, a preduzeća se moraju pripremiti za ispunjavanje ovih očekivanja.