Konstantni problem zimi
154

Pitali smo Aerodrom u Sarajevu kakvu opremu imaju za sigurnije slijetanje aviona pri gustoj magli

S. Š.
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba
Njemački pilot iz aviokompanije Lufthansa objavio je videosnimak slijetanja na sarajevski aerodrom uslijed loših vremenskih uslova navodeći da je slijetanja otežano zbog ograničene opreme.
Tim povodom, kontaktirali smo Međunarodni aerodrom Sarajevo i pitali o kakvoj ograničenoj opremi je riječ te da li se radi na eventualnoj nabavci opreme.

Kako je za Klix.ba saopćeno iz sarajevskog aerodroma, Međunarodni aerodrom Sarajevo posjeduje ILS (instrumental landing system) kategorija I uređaj za slijetanje i polijetanje aviona u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti.

Međutim, dalje navode kako je potreban isti uređaj, ali u kategoriji II i III.

"Nivo i kvalitet rada ovog uređaja, u velikoj mjeri zavisi i od položaja i konfiguracije terena (reljefni ambijent, prilaz aerodromu). Nabavka ILS uređaja kategorije II ili III, nije samo pitanje kupovine opreme, nego prilagodbe postojećem ambijentu, a položaj Međunarodnog aerodroma Sarajevo je veoma specifičan", odgovaraju iz sarajevskog aerodroma.

"Mi smo iskazali namjeru da se za potrebe proširenja aviooperacija tokom čitave godine omogući slijetanje i polijetanje zrakoplova kategorije E, za šta je naručena Aeronautička studija o mogućnostima produženja poletno-sletne staze kao i povećanje kategorije ILS-a (instrumental landing system)", dodali su iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

Kako kažu, aerodrom Sarajevo već posjeduje potrebnu opremu za rastjerivanje magle tzv. Anti-fog sistem koji je u funkciji od 15.11.2018. godine.

"Svi poznati sistemi za rasturanje pothlađene magle, a nema ih mnogo, zasnivaju se na primjeni tehnike zasijavanja magle sa reagensima, uz pomoć kojih se zamrzavaju čestice vode u zraku. Nakon zamrzavanja, te čestice rastu, i povećavajući svoju težinu, potom padaju na zemlju u vidu kristala. Naravno, niti jedan sistem ne može u potpunosti riješiti problem gustih magli na sarajevskom, ali i na drugim aerodromima, ali se postojeći sistem pokazao efikasnim i uspješnim. Ne postoji niti jedan razvijen sistem u svijetu toliko pouzdan da bi mogao u potpunosti eliminisati posljedice prisustva magle u zimskim mjesecima.", zaključili su u svom odgovoru sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo.