Pitali smo Aerodrom u Sarajevu kakvu opremu imaju za sigurnije slijetanje aviona pri gustoj magli
Kako je za Klix.ba saopćeno iz sarajevskog aerodroma, Međunarodni aerodrom Sarajevo posjeduje ILS (instrumental landing system) kategorija I uređaj za slijetanje i polijetanje aviona u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti.
Međutim, dalje navode kako je potreban isti uređaj, ali u kategoriji II i III.
"Nivo i kvalitet rada ovog uređaja, u velikoj mjeri zavisi i od položaja i konfiguracije terena (reljefni ambijent, prilaz aerodromu). Nabavka ILS uređaja kategorije II ili III, nije samo pitanje kupovine opreme, nego prilagodbe postojećem ambijentu, a položaj Međunarodnog aerodroma Sarajevo je veoma specifičan", odgovaraju iz sarajevskog aerodroma.
"Mi smo iskazali namjeru da se za potrebe proširenja aviooperacija tokom čitave godine omogući slijetanje i polijetanje zrakoplova kategorije E, za šta je naručena Aeronautička studija o mogućnostima produženja poletno-sletne staze kao i povećanje kategorije ILS-a (instrumental landing system)", dodali su iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Kako kažu, aerodrom Sarajevo već posjeduje potrebnu opremu za rastjerivanje magle tzv. Anti-fog sistem koji je u funkciji od 15.11.2018. godine.
"Svi poznati sistemi za rasturanje pothlađene magle, a nema ih mnogo, zasnivaju se na primjeni tehnike zasijavanja magle sa reagensima, uz pomoć kojih se zamrzavaju čestice vode u zraku. Nakon zamrzavanja, te čestice rastu, i povećavajući svoju težinu, potom padaju na zemlju u vidu kristala. Naravno, niti jedan sistem ne može u potpunosti riješiti problem gustih magli na sarajevskom, ali i na drugim aerodromima, ali se postojeći sistem pokazao efikasnim i uspješnim. Ne postoji niti jedan razvijen sistem u svijetu toliko pouzdan da bi mogao u potpunosti eliminisati posljedice prisustva magle u zimskim mjesecima.", zaključili su u svom odgovoru sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo.