Mirsad Zaimović
601

Pitali smo direktora BH Telecoma: Kada ćemo dobiti 4G, koliko investiraju, a koliko doniraju

Piše: S. H.
Generalni direktor BH Telecoma Mirsad Zaimović (Foto: K. S./Klix.ba)
Generalni direktor BH Telecoma Mirsad Zaimović (Foto: K. S./Klix.ba)
BH Telecom sutra obilježava Dan kompanije sjećajući se 1993. godine i puštanja u rad međunarodne satelitske veze. Tim povodom razgovarali smo s generalnim direktorom kompanije Mirsadom Zaimovićem. Teme razgovora bile su i poslovno-finansijska situacija, izazovi, sporazum Sindikata i Uprave kompanije, dubinska analiza, uvođenje 4G mreže i druge teme.

Zaimović nam na početku razgovora govori da je poslovno-finansijska situacija BH Telecoma u skladu s planom i globalnim trendovima te da ovogodišnji Dan BH Telecoma dočekuju kao telekomunikacijski lider s približno 50 posto tržišta u pripremama za puštanje 4G mreže.

"Imamo značajna direktna ulaganja u korisnike kroz programe lojalnosti, osiguranje bogate ponude smartphonea, TV i drugih uređaja po vrlo povoljnim cijenama. Za poslovne korisnike kreiramo namjenska integrisana rješenja koja olakšavaju njihovo poslovanje. Gotovo sve telekomunikacijske kompanije u svijetu bilježe pad prihoda. Kod nekih velikih telekomunikacijskih kompanija pad je zabilježen u posljednjih sedam ili osam godina i do 30 ili 40 posto. Shodno tome ni nas nije zaobišao taj trend, jer je tržište telekomunikacija generalno u padu. Sve je veći broj korisnika i sve je veća konkurencija. Tu želim istaći i konkurenciju besplatnih aplikacija, ali posljednji pokazatelji predviđaju period stabilizacije. Mi očekujemo taj period uskoro i očekujemo da se dobit BH Telecoma uz neke razumne marže stabilizira na nekih 50 miliona KM. Možemo očekivati i veću dobit ukoliko se bude uradilo restrukturiranje smanjenjem troškova. BH Telecom je i dalje najveća telekomunikacijska kompanija u BiH, s najvećom dobiti, i imamo najveći broj korisnika u mobilnoj telefoniji", kazao je Zaimović.

On dodaje da se poboljšava struktura korisnika mobilne telefonije u korist postpaida (pretplata).

Kada je riječ o utjecaju masovnog korištenja besplatnih aplikacija i posljedica po BH Telecom, Zaimović smatra da povećan broj besplatnih aplikacija nije automatski značio smanjenje broja korisnika BH Telecoma.

"Broj korisnika naših usluga je sve veći. Imamo milion i po korisnika usluga mobilne telefonije. Generalno kod nas, kao i u svijetu, dolazi do pada broja korisnika fiksne telefonije.

Foto: K. S./Klix.ba
Foto: K. S./Klix.ba

Sporazum Uprave BH Telecoma i Sindikata

Vlada FBiH poništila je ranije potpisani sporazum između Sindikata i Uprave BH Telecoma zbog neslaganja s određenim dijelovima teksta.

Zaimović pak smatra da se radi o nesporazumu.

"Sporazum je baziran na odredbama Kolektivnog ugovora i on reguliše otpremnine za slučaj otpuštanja manje od 20 radnika (Kolektivni ugovor je predvidio otpremnine za otpuštanje 20 i više radnika) i to je bilo dogovoreno s predstavnicima Vlade FBiH. Druga sporna stavka je naknada za rođenje djeteta, koja od ranije postoji u BH Telecomu, a iznosi jednu prosječnu plaću i treća stavka je iznos plaće za profesionalce u Sindikatu, a mi ih imamo dvojicu. Oni su tim sporazumom samo ograničeni, a plaća je regulisana kolektivnim ugovorom", kazao je Zaimović.

On je naglasio da će se te nejasnoće ubrzo razriješiti i da će kolektivni sporazum uskoro stupiti na snagu.

Dubinska analiza BH Telecoma

Dubinsku analizu BH Telecoma i HT Mostara po izboru Evropske komisije radi revizorska kuća PricewaterhouseCoopers.

"Proces dubinske analize je u rukama revizorske kuće. Oni su dobili sve potrebne podatke nakon što smo potpisali ugovor o povjerljivosti. Revizori su uradili neki preliminarni izvještaj i prema informacijama koje ja imam prvi rezultati due dilligencea bi trebali biti gotovi u narednih mjesec dana. Moguće je da rokovi budu minimalno probijeni, ali ne mislim da će dubinska analiza trajati duže od dva mjeseca", kazao je Zaimović.

Dubinsku analizu u principu radi ili kupac ili vlasnik da bi imao nezavisan pogled na stvarno stanje, jer uglavnom revizorske kuće daju sugestije o tome šta bi trebalo promijeniti.

"U ovom slučaju, ukoliko podaci dubinske analize budu dati Vladi FBiH, onda je to nešto što sugeriše da nema ništa od prodaje. Mi nemamo ni deklarisanog kupca niti namjeru Vlade da proda BH Telecom, jer se to mora planirati i u planu Agencije za privatizaciju FBiH", istakao je Zaimović.

Foto: K. S./Klix.ba
Foto: K. S./Klix.ba

Nadajući se 4G mreži

Zbog neoslobođenih frekvencija, zbog licenci, ali i politike, BiH za razliku od brojnih zemalja još uvijek nema 4G mrežu, a političari i nadležni obećavaju rješenje tog pitanja relativno brzo, dok građani čekaju pomak.

"Sve nabavke što radimo u posljednjih od godinu do godinu i po i sve sisteme koje osposobljavamo neće predstavljati prepreku za instalaciju 5G mreže. Svake godine izdvajamo sredstva za 4G mrežu, ali zbog nedobijanja dozvole ta nam sredstva ostanu i tako nekoliko godina. Mi radimo paralelno, i operateri i resorno ministarstvo rade na 4G mreži. Očekujem da u narednih nekoliko mjeseci imamo i dozvole i prve bazne stanice za 4G mrežu. BH Telecom je u periodu 2015.-2017. pokrenuo 340 miliona KM investicija u modernizaciju mreže i uvođenje novih usluga. U tom periodu je broj baznih stanica mobilne mreže (2G/3G) povećan za 18,6 posto, a broj baznih stanica za mobilni širokopojasni pristup (3G/HSPA+) za 43,6 posto. S obzirom na znatno kašnjenje u uvođenju 4G tehnologije, a svjestan činjenice o neophodnosti skorog uvođenja 5G tehnologije, BH Telecom je kao prvi korak u tom procesu tokom 2017. godine uradio sveobuhvatan Plan razvoja/uvođenja tehnologija i servisa mobilne mreže pete generacije. Tim planom je predviđeno uvođenje 4G mreže kao neophodne osnovice za 5G, ali uz primjenu najnaprednijih tehnoloških rješenja pa se može reći da će kompanija krenuti u pružanje usluga na bazi napredne LTE ili 4.5G mreže. Na ovaj način će se 'preskočiti' tehnološki zaostatak koji iziskuje značajna finansijska ulaganja. Što se tiče broja fiksnih širokopojasnih priključaka za pristup internetu brzinama većim od 40Mbps, pomoću FTTx i VDSL tehnologija isti je povećan za 122 posto i iznosi 108 hiljada. Ulaganje BH Telecoma u lojalnost korisnika u periodu 2015.-2017. iznosi 45 miliona KM ili 15 miliona KM godišnje.

Dosadašnji proces uvođenja 4G mreže je usporen zbog određenih licenci koje je trebalo izdati Ministarstvo prometa i komunikacija RS, što je usporilo i državno ministarstvo.

Na kraju smo se povodom Dana BH Telecoma dotakli i humanitarnog angažmana kompanije, prije svega kroz pomoć Roditeljskoj kući, ali i drugim akcijama.

"Posredstvom više sponzorskih aranžmana u posljednjih dvanaest godina je društvenoj zajednici vraćen ukupan iznos od 41,6 miliona KM, od čega je 14,6 miliona KM usmjereno za ostvarenje uspjeha društveno značajnih partnera kao što su Nogometni savez BiH, Košarkaški savez BiH, Rukometna reprezentacija BiH, Reprezentacija sjedeće odbojke i slično. Kompanija kontinuirano podržava sve značajne kulturne događaje i institucije kao što su Zemaljski muzej, Nacionalna biblioteka, Festival Mess i brojni drugi. Također, značajano ulaže u brojne humanitarne projekte na području države, vodeći računa o socijalno ugroženim kategorijama društva. Ako govorimo o donacijama, BH Telecom godišnje dodjeljuje veoma transparentno milion KM donacija i od 2005. godine do danas je za ovu svrhu usmjereno 16,5 miliona KM. Ono što je značajno istaći jeste da smo posljednje tri godine radili tematske javne pozive za oblast obrazovanja, zdravstva i javnih kuhinja", zaključio je Zaimović.

BH Telecom će sutra obilježiti Dan kompanije i to prije svega obznanjivanjem novog sponzorstva Roditeljskoj kući.

"Ove godine smo radili i redizajn korporativnog identiteta, promovirali novi slogan 'Moja priča' s Miralemom Pjanićem kao zaštitnim licem BH Telecoma s kojim ćemo sutra, 5. septembra, na dan kada obilježavamo telekomunikacijsku deblokadu i dobivanje međunarodnog koda 387, podržati Roditeljsku kuću. Naime, mi smo od samog početka najveći partner Roditeljske kuće i našu saradnju sutra krunišemo pokroviteljstvom jednog apartmana zajedno s Miralemom Pjanićem na period od tri godine. Posebno sam ponosan što će na isti dan biti ozvaničeno pokroviteljstvo drugog apartmana od Sindikata Generalne direkcije i uposlenika kompanije koji su podržali ovaj, ali i brojne druge humane projekte kroz lična novčana izdvajanja. I ovo pokroviteljstvo je na tri godine. Niz je aktivnosti i akcija koje smo povodom 5. septembra ponudili našoj korisničkoj bazi od više od 2 miliona korisnika.