Politika će odlučivati o izmjeni diskriminirajuće trase autoceste od Tuzle do Orašja
Lokalne zajednice uz Vladu Tuzlanskog kantona ranije su preuzele na sebe obavezu izrade saobraćajne studije za izgradnju autoceste od Tuzle do Orašja, koja će obuhvatiti i područje Brčko distrikta, a na nedavno održanom sastanku zatražena je izmjena ranije predviđene trase.
O tome su danas konkretno razgovarali kantonalni i federalni premijer Irfan Halilagić i Fadil Novalić, koji su se našli na istom sastanku s gradonačelnicima Srebrenika i Gradačca Nihadom Omerovićem i Edisom Dervišagićem te predstavnicima udruženja poslodavaca.
Kako je istaknuto tokom sastanka, trenutne tehničke pretpostavke i ekonomska opravdanost utvrđene su u smislu izmjene trase na potezu od Tuzle do Brčkog, koja bi bila bliža naseljenim mjestima, odnosno gradovima – Srebreniku i Gradačcu, protežući se sjeverno prema distriktu.
"Budući da je Vlada FBiH putem svojih autocesta otvorila projekt glavnog i idejnog rješenja, sada je potrebna politička odluka da li se mijenja trasa, kako bi se zadovoljili i lokalni interesi. Sistemski sastanak trebao bi biti održan uskoro, mi čvrsto stojimo iza Tuzlanskog kantona i nastojimo da se uspostavi jedna kvalitetna politika, posebno u ekonomskom smislu, kako bi se ispoštovala težnja ovog kantona o deblokadi željezničkih i putnih pravaca", kazao je federalni premijer Fadil Novalić.
Kada je riječ o konačnoj promjeni trase autoceste, odluka koju će morati donijeti Federalna vlada prvenstveno će biti kreirana na nižim nivoima vlasti. Konkretno, prema proceduri, gradska vijeća moraju donijeti odluke, koje zatim usvaja Kantonalna skupština te je u konačnici upućuje na federalni nivo.
"Načelno smo dogovorili i to da idemo u formiranje jednog koordinacionog tijela koje će preduzeti sve daljnje aktivnosti vezano za tehničku obradu teme koja je bila predmet današnje rasprave", kazao je premijer TK Irfan Halilagić, istaknuvši da je u konkretnom slučaju u nadležnosti kantona jedino izmjena prostornog plana te su u tom pravcu nadležni iskazali opredjeljenje.
Inače, ranije predviđena trasa, na osnovu koje su Autoceste FBiH raspisale javni poziv za izradu idejnog i glavnog projekta, prema tvrdnjama gradočelnika Srebrenika Nihada Omerovića, uopće ne odražava potrebe privrede i javnog života lokalnih zajednica.
"Da projekt ne bi služio samo u svoju svrhu, pokrenuli smo aktivnosti da revidiramo raniju trasu puta. Ona se mora prilagoditi prvenstveno potrebama privrednog života i ostalih konzumenata u Gradačcu i Srebreniku. Mislimo da nismo zakasnili u svim procesnim radnjama te da još imamo vremena poduzeti određene aktivnosti i prilagoditi ranije predviđenu trasu", istaknuo je Omerović.
Ranije predviđena trasa, kako on pojašnjava, konkretno za Srebrenik bi značila zaobilazak svih proizvodnih, trgovačkih i ostalih kapaciteta.
"Ova trasa bi odmogla, jer bi svi konzumenti iz Evropske unije zaobilazili Srebrenik uz teritoriju Gradačca. Međutim, novom trasom autocesta bi išla u neposrednoj blizini ili pored magistralne ceste M1.8, koja veže Tuzlu i Orašje", naglasio je Omerović.
Značaj izgradnje ove autoceste je od iznimnog značaja za cijel Tuzlanski kanton, ali i širu regiju, jer bi predstavljala glavnu poveznicu s Evropskom unijom.
Samo u Srebreniku registrovano je više od hiljadu poslovnih subjekata iz oblasti malih i srednjih preduzeća i obrtnika koji zapošljavaju više od osam hiljada osoba.