Dužina 21,3 km
108

Potpisan ugovor o izgradnji dionice autoceste Medakovo – Ozimice, ugovor od 360 miliona eura

F. H.
Foto: JP Autoceste FBiH
Foto: JP Autoceste FBiH
U sjedištu Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH u Mostaru potpisan je ugovor za izgradnju autoceste na Koridoru 5C, dionica Medakovo - Ozimice, dužine 21,3 kilometra.
Ugovor su potpisali Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i u ime izvođača radova Asim Cengiz, član Uprave Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S., te Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija i Evren Utku Gök, projekt menadžer turske kompanije.

Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a, s rokom završetka izgradnje od 30 mjeseci nakon uvođenja izvođača u posao.

“Prethodna Vlada i Uprava Autocesta iz 2014. godine su planirali izgradnju dionice Medakovo –Poprikuše putem koncesije što se pokazalo neizvodivim procesom na koji je potrošeno mnogo vremena. Zahvaljujući agažmanu i zajedničkim naporima ove Vlade FBiH i aktuelne Uprave JP Autoceste FBiH promjenom modela ugovaranja, u rekordnom vremenu za manje od devet mjeseci smo dodijelili ugovor za građenje. Ovo je najveći investicijski ugovor potpisan u posljednjih 30 godina u Bosni i Hercegovini", kazao je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.

Istakao je da je današnjim potpisivanjem ugovora za izgradnju dionice Medakovo – Ozimice pokazano da se može promjeniti raniji pristup ugovaranja za kratke dionice.

"U proteklom periodu smo pripremili realizaciju radova na dionicama autoceste na Koridoru 5C za novih 85 kilometara i investicijama od oko 4 milijarde KM. Već su potpisana dva ugovora za realizaciju preko jedne milijarde KM, dok se potpis ostalih ugovora priprema do kraja trećeg kvartala ove godine. Sada se već nazire kraj izgradnje Koridora 5c i sa sigurnošću možemo reći da će do kraja 2025. godine sjeverni dio Koridora 5C biti završen i pušten u promet.”, rekao je Voloder..

Na dionici Medakovo – Ozimice, ukupne dužine 21,3 km, gradit će se pored otvorene trase, jedna petlja, dva dvostrana odmorišta, osam mostova i vijadukti, dva nadvožnjaka, petnaest podvožnjaka i jedan tunel dužine 2200 metara, a zajedno sa dionicom Putnikovo Brdo – Medakovo čija je izgradnja počela u novembru prošle godine, činit će funkcionalnu prometnu cjelinu.

Da bi se kompletirao projekat autoceste na sjeveru još se čeka završetak procedure za dionicu Ozimice – Poprikuše. Time će cijeli taj dio koridora biti u određenoj fazi gradnje.

“Nema važnije stvari za društvo od infrastrukturnog povezivanja. Završetak Koridora 5c početak je boljeg povezivanja Bosne i Hercegovine sa regijom i Europskom Unijom koji će omogućiti brži gospodarski razvoj. U proteklom razdoblju pokazali smo da međusobnom podrškom možemo brže i kvalitetnije djelovati te na taj način ubrzati izgradnju autocesta i brzih cesta ”, izjavio je Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija.

Predstavnik turskog izvođača Asim Cengiz rekao je kako je ovaj projekat nastavak uspješne saradnje između javnog preduzeća Autocesta i ove firme.

"Dosada smo zajedničkim snagama završili mnogo značajnih projekata, uvijek u okviru vremenskog roka i u skladu sa ugovornim obavezama. Nema sumnje da će tako biti i ovaj put“, istakao je Cengiz. On je iskoristio priliku te se zahvalio narodu Bosne i Hercegovine na nesebičnoj pomoći nakon nedavnog katastrofalnog zemljotresa koji je zadesio Tursku.

Izgradnja dionice Medakovo - Ozimice financirat će se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

“Izgradnja tunela Prenj počinje u ovoj godini, a njegov završetak je planiran za period od šest godina čime će kompletan Koridor Vc biti završen do kraja 2028. godine. Korist za privredu i društvo ovim investicijama će biti značajna tako da mogu reći da je period iščekivanja i trošenja vremena za izgradnju novih dionica iza nas, te da će život svih građana biti bolji i da će nada i sreća biti veća.”, zaključio je za kraj današnjeg potpisivanja Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.

Na dionici Medakovo – Ozimice gradit će se pored otvorene trase, jedna petlja, dva dvostrana odmorišta, osam mostova i vijadukti, dva nadvožnjaka, petnaest (15) podvožnjaka i jedan tunel dužine 2200 metara, a zajedno sa dionicom Putnikovo Brdo – Medakovo čija je izgradnja počela u novembru prošle godine, činit će funkcionalnu prometnu cjelinu.

Planirano je da se sjeverni dio koridora kroz Bosnu, od Sarajeva do Doboja završimo do kraja 2025.