Prije protesta
50

Prevoznici iznijeli zahtjeve, najavili "francuski model": Bez nas nema doručka, ručka i večere

Piše: N. Ž.
Velibor Peulić (Foto: V. D./Klix.ba)
Velibor Peulić (Foto: V. D./Klix.ba)
Glavni koordinator Konzorcijuma "Logistika BiH", koji je organizovao protest prevoznika u Sarajevu, Velibor Peulić održao je press konferenciju u zgradi Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, gdje je pojasnio razloge za ovaj potez.

Na samom početku obraćanja, pojasnio je zbog čega su se odlučili na ove poteze.

"Zašto su se prevoznici odlučili na ovaj korak? Mi predstavljamo interesnu zajednicu koja se naziva konzorcijum 'Poslovna logistika' i naš logo je 'Dosta je bilo.' Proteklih 14 mjeseci prevoznici okupljeni u ovaj konzorcijum su pokušavali da do institucija u Bosni i Hercegovini dođu na strpljiv, dostojanstven i korektan način. Obraćali smo se instituciji koja je od naših kompanija 36 prosječnih plata naplatila kao članarinu - Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine. Obratili smo se predsjedniku, sekretaru, direktoru sektora, molili smo šest mjeseci da budemo na istoj strani fronta", rekao je Peulić.

Dalje je rekao da je "ruta kretanja odabrana namjerno" te da "zaokret mora biti simboličan", misleći na činjenicu da će danas prevoznici svoja vozila voziti do zgrade PS BiH te onda krenuti u drugom smjeru.

"Mi smo na plenumu odabrali četiri grupe zahtjeva. Prva grupa je da riješimo problem 90-180, čime bi vratili dostojanstvo ljudima koji rade u transportu. Ovi hrabri ljudi iz svih krajeva BiH su uložili preko četiri milijarde eura u transportnu industriju. U našim firmama se nalaze tri generacije ljudi, a treba sada deda da unuku govori da mu je 'država rekla da iseli kapacitete i da ide u drugu državu.' Mi smo rekli: Dosta je bilo", rekao je on.

Poseban problem je činjenica da prevoznici iz BiH imaju pravo na boravak od 90 dana uzastopno te 180 dana ukupno, na godišnjem nivou, u Evropskoj uniji.

"Ambasade država članica EU trebaju dobiti jasan signal od naše države da ne smiju hapsiti vozače zbog kršenja pravila koje je osporio sud u Salzburgu. Nama su hapšeni ljudi i sprovedeni su kao teroristi. To su mladi ljudi i nemaju nikakvo drugo porijeklo osim da su iz BiH. Nismo znali 48 sati za njih gdje se nalaze. Zvali smo naše ambasade, one su se oglušile. Od ministra Elmedina Konakovića po pravilu tražimo da svaki ambasador zna da ga plaća ova država i kada ga nazove naš prevoznik, mora nazvati policijsku stanicu. Nisu htjeli 48 sati da daju informaciju gdje se nalazi čovjek", rekao je.

Dodao je i da slijedi dogovor s partnerima iz regiona te da će "od Ohrida do Subotice, sve do Une, biti blokirani lanci snabdijevanja." Sastanak će biti održan 23. aprila, a protest je planiran za 28. april.

"Drugi zahtjev odnosi se na povrat akciza. Pozivamo vlade oba entiteta da shvate da ne možemo ostati posljednja zemlja u regionu koja ne vraća 50 posto trošarine svojim prevoznicima. Takva mjera potiče razvoj transportnih kompanija. Ne može se desiti da mi ostanemo država koja će imati najveće troškove u regiji. Tada naša privreda neće biti konkuretna", rekao je Peulić.

Treći zahtjev, kako kaže, odnosi se na prelazak granice. Ovaj zahtjev je proglasio ključnim za izbjegavanje protesta zakazanog narednog ponedeljka.

"Da bi čovjek iz Malog Zvornika ušao u Zvornik treba mu 14 sati, a ide kući i prazno mu je vozilo. Nikakvo usaglašavanje ili promjena zakona nije potrebna. Ovo propisuje direktor Uprave za indirektno oporezivanje, jednu običnu proceduru", rekao je.

Referirajući se na protest, rekao je da će "svi vidjeti s kakvom tehnologijom raspolažemo."

"Ovo je znak upozorenja. Ukoliko direktor UIO u petak ne primi našu delegaciju, u ponedeljak će se primijeniti, prema odlukama plenuma, francuski model. Ako se kolege iz carine, resorni ministar Staša Košarac, te direktor UIO ne prime u petak, francuski model znači sljedeće: oni koji idu negdje na prvi maj, krenite 27. aprila", rekao je Peulić.

Na kraju je naglasio da prevoznici "ne žele nasilje", ali i da bez njih "nema doručka, ručka i večere."