Privrednici upozoravaju: Poskupjele su sirovine, poskupjet će i proizvodi na policama
Ekmeščić je ujedno i vlasnik firme EZ iz Busovače, a u razgovoru za Klix.ba je kazao da država nema sluha za privrednike koji pokušavaju održati radna mjesta, fabrike i kontinuitet poslovanja, dok cijene nabavke na tržištu nekontrolisano rastu.
"Radimo kako znamo, ali sirovine na tržištu poskupljuju za više od sto posto. Prijevoz jednog kontejnera prije je bio od 1.500 do 2.000 eura, a sada je to 8.000 eura. Sigurno je da u narednom periodu građani mogu očekivati poskupljenja, dok kupovna moć ljudi pada, cijene će rasti. Sve to će rezultirati manjom prodajom, privreda u našoj državi će doći u još složeniju situaciju, a vlasti i organi na svim nivoima ne poduzimaju nikakve adekvatne aktivnosti", kazao je Ekmeščić.
Dodao je kako država samo planira raspodjelu kreditnih zaduženja kao socijalnu pomoć privrednicima i ne razmišlja o dugoročnim mjerama pomoći privredi.
"Mora se praviti ambijent da privrednici rade u ovakvim uslovima. Oni slabo razgovaraju s privrednicima, ne žele čuti naše prijedloge koji bi olakšali i nama i njima", dodaje Ekmeščić.
Pojasnio je da njegova fabrika koja proizvodi i dezinficijense ima poteškoće i pri uvozu medicinskog alkohola za koji samo BiH u zemljama regije plaća akcize. Cijena akcize po jednom litru iznosi 15 KM.
"To su sredstva koja vam se nakon nekog vremena vrate. Procedura je toliko komplikovana da se mi kao firma ne upuštamo u to. Za te akcize mi trebamo kredit od 2-3 miliona KM, pitanje je kada bi se vratilo... Imali smo dosta poslovnih prilika, ali nismo se u to upuštali. Ne izvozimo robu, a sva ta procedura za ukidanje akciza na medicinski alkohol se vodi mjesecima. Sve druge zemlje su oslobodile alkohol od akciza. U Hrvatskoj smo imali kontakt s ministrom zdravstva i čovjek nije mogao vjerovati da je u BiH još uvijek tako", pojašnjava naš sagovornik.
Jedan od poteza, osim ukidanja akciza, koji bi država mogla uraditi da olakša privrednicima je i brži način prolaska kamiona na carinskim terminalima. S obzirom na to da je transport robe skup zbog zagušenja granica, pa iz BiH do Zagreba ili Niša kamionu umjesto jednog treba čak dva-tri dana, Ekmeščić smatra da carinske službe trebaju više raditi te da je potrebno unaprijediti promet na granicama, čime bi troškovi transporta bili 10 posto niži.
"Pogrešno je i tumačenje Malog Schengena. Samo naša firma, a vjerovatno i druge, za kratko vrijeme bi mogla podići proizvodnju i do 30 posto, a samim tim bismo imali manje troškove. Vlast nema dovoljno kontakta s privredom, sve im je bitnije od privrede za koju tolike kredite dižu da je spašavaju", kaže Ekmeščić.
Na kraju je dodao da se priča o ukidanju parafiskalnih nameta, a s druge strane ulazak vozila za snabdijevanje u gradove još uvijek se naplaćuje. Kao primjer je naveo Lukavicu gdje je potvrda ranije koštala 300, a sada košta 600 KM", zaključio je Ekmeščić u razgovoru za Klix.ba uz konstataciju da je poduzimanje konkretnih mjera što prije od velikog značaja za privredu u vrijeme pandemije, ali i nakon pandemije.