ProCredit Bank i TANA 21: U Sarajevu predstavljen ESG vodič za bh. privrednike
Radi se o sveobuhvatnom priručniku čija je osnovna namjena da pomogne kompanijama, ali i široj javnosti, da ispravno koriste termine i uključuju ESG smjernice u poslovanje i izvještavanje.
ESG je akronim od riječi "Enviromental, Social and Governance" (eng., okolišno, društveno i korporativno upravljanje) te označava tri ključna faktora koja bi se trebala uzeti u obzir prilikom mjerenja održivosti, etičnosti i društveno odgovornog poslovanja kompanija, organizacija i institucija.
"Obzirom da smo neposredno uključeni u poslovanje naših klijenata kroz česte razgovore i finasijska savjetovanja, shvatili smo da je postojanje jednog ovakvog vodiča izuzetno važno za razumijevanje ekosistema ESG smjernica u svim sektorima", rekla je na predstavljanju Vodiča Ines Amitović, direktorica Odjela za održivi razvoj i komunikacije u ProCredit banci.
"Razlog zbog kojeg smo se odlučili ESG vodič predstaviti prvo medijima je zato jer znamo koliko je važno znati raspoznati razliku između PR trendova i toga da li organizacija zaista svoju filozofiju i reputaciju gradi na ovim, za društvo važnim, stubovima", pojasnila je Amitović, dodavši da ProCredit Bank njeguje ove principe još od 2011., kada je formiran Odjel za održivost.
"Ovaj dokument suštinski sadrži informacije o integralnom dijelu našeg identiteta i proces produkcije Vodiča je i za nas bio koristan proces, da još jednom provjerimo koliko se zaista pridržavamo svih ESG načela".
Aida Trožić, direktorica konsultantske kuće Tana 21 koja je učestvovala u pisanju ESG vodiča je rekla: "ESG je sveprisutna tema i zanimljivo je pratiti razvoj, koji ukazuje da se svijest kupaca i potrošača razvija u pravcu izbora usluga i proizvoda koji su proizvedeni na okolišno savjestan, društveno odgovoran i zakonit način. Poslovanje u današnjici pored finansijskih mora uzimati i ESG faktore u obzir, te će predstavljeni ESG vodič mikro, malim i srednjim preduzećima u BiH biti dobra početna tačka za razvoj poslovanja u tom pravcu," izjavila je Aida Trožić, direktorica TANA 21.
Tokom predstavljanja ESG Vodiča za novinare i novinarke je organizovana radionica na temu "Greenwashing u medijskom izvještavanju - Kako ga prepoznati i zašto reagovati?" Greenwashing je praksa u kojoj kompanije ili organizacije tvrde da su ekološki odgovorne i održive, ali te tvrdnje nisu istinite ili su preuveličane.
Najčešće, ovo se radi kako bi se privukli ekološki svjesni potrošači i poboljšala reputacija kompanije, ali bez stvarne posvećenosti zaštiti životne sredine. Jedan od razloga zbog kojeg je ProCredit Bank, kao potvrđeno odgovorna finansijska institucija, sačinila i predstavila ovaj Vodič medijima je davanje svog doprinosa odgovornijem izvještavanju o ovoj važnoj temi.
Vodič će biti distribuiran besplatno klijentima ProCredit Bank iz MMSP sektora, ali će biti stavljen i na raspolaganje svim zainteresovanima u BiH.
Više o načinu na koji ProCredit Bank poštuje okolinu u kojoj živi i radi možete pročitati na web stranici ili Facebook, Instagram i LinkedIn profilima banke.