Sajam šljive u Gradačcu otvorio svoja vrata: Prilika za unapređenje privrednog ambijenta
Centar privrednih prezentacija u naredna tri dana bit će upravo Gradačac kroz najstariju specijalizovanu privrednu manifestaciju u Bosni i Hercegovini koja se prostire na pet hiljada kvadratnih metara.
"Cilj sajma je da se ovdje učesnici promovišu i sklapaju poslove. Sajam je mjesto sklapanja posla, a bez obzira na uznapredovalost tehnologije mi se i dalje držimo vodilje koja je najuspješnija - komunikacija oči u oči", kazao je direktor Sajma šljive u Gradačcu Hašim Šabanović.
On ističe da benefite od sajma osjeti i sam Gradačac.
"U danima sajma u Gradačcu borave hiljade ljudi, a pazare pekari, frizeri, ugostitelji, hotelijeri... Statistika kaže da na jednu marku koju zaradi sajam svi ostali privredni subjekti imaju dobit od sedam do deset KM", dodaje Šabanović.
Kroz razgovor s ovogodišnjim učesnicima čujemo da ova manifestacija predstavlja idealnu priliku za dodatno unapređenje i razvoj privrednog ambijenta u našoj, ali zemljama regije.
"Ovaj sajam je već pokazao da je izuzetna prilika za razvoj svakog biznisa, a u to sam se lično i uvjerila. U proteklim godinama uspjela sam sklopiti saradnje sa privrednicima iz vašeg kraja. Želja nam je da ljudi ovdje prepoznaju naš proizvod, ali i da mi prenesemo iskustva iz BiH u Hrvatsku", kazala nam je Ana Kovačić iz Zagreba koja se bavi uzgojem i prodajom bobičastog voća, a već nekoliko godina učestvuje na Sajmu šljive u Gradačcu.
Hrvatska koja je članica Evropske unije najvećeg privrednog partnera vidi upravo u Bosni i Hercegovini.
"Saradnja sa Bosnom i Hercegovinom za Hrvatsku je od velikog značaja, a vi ste nam jedan od najznačajnih partnera u poljoprivredno-prehrambenom sektoru. Mi očekujemo da ćemo u svim sektorima tu saradnju poboljšati", kazao nam je Krunoslav Karalić, pomoćnik hrvatske ministrice poljoprivrede.
On posebnu perspektivu naše zemlje vidi u proizvodnji vina. Kako je istakao već su pokrenute određene aktivnosti kako bi Hrvatska pomogla BiH u sektoru zaštite proizvodnje ovog pića.
"Tokom ove godine vrlo intenzivno smo razgovarali sa vašim predstavnicima u oblasti zaštite tradicionalnih izrada vina. Mislim da smo našli zadovoljavajuće rješenje, a u narednih pet godina BiH će uskladiti svoje propise kako bi svoja vina zaštitila po propisima Evropske unije", istakao je Karalić.
Unapređenju poslovnog ambijenta doprinosi i razmjena iskustava među ovogodišnjim učesnicima, odnosno proizvođačima i prerađivačima hrane i pića, predstavnicima obrtničkih komora, poljoprivrednih zadruga, turističkih zajednica...
"Ovaj sajam odlična je prilika za sklapanje poslova, a mi smo dosad osjetili određene benefite od svega ovoga. Ovaj događaj je bitan i za BiH u cijelosti jer na jednom mjestu predstavljamo sve resurse sa kojima raspolaže naša privreda", kaže nam Ibrahim Latifović iz gradačačke Poljoprivredne zadruge Late.
U cilju unapređenja svog djelovanja, partnerstva će u narednim danima sklapati i lokalni poduzetnici i firme iz cijele BiH, regije i zemalja Evropske unije.
Kroz ovogodišnji sajam bit će upriličene i razne prezentacije uz stručna savjetovanja.
Inače, ove godine na sajmu je najmanje zastupljena šljiva po kojoj je i poznat Gradačac, a razlog je izuzetno loša sezona za ovu vrstu koštunjavog voća.
Kao prateća manifestacija gradačačkog Sajma šljive organizira se i Sajam pčelarstva i pčelinjih proizvoda.