Šta će izgradnja autoceste značiti tuzlanskim privrednicima koji su u blokadi već 20 godina
Dotrajale saobraćajnice veliki problem stvaraju privrednicima, posebno prijevoznicima kojima bi velika olakšica bila u sanaciji postojećih, ali i izgradnji novih putnih pravaca.
Godinama se priča o izgradnji autoceste Tuzla – Brčko - Orašje, a da bi se ona dijelom mogla realizirati u ovoj godini optimistično su najavili iz Autocesta Federacije BiH. Naime, kako su kazali iz ovog preduzeća, početak radova na izgradnji dionice autoceste od Tuzle do Maoče trebala bi početi u drugoj polovini ove godine.
Riječ je o dionici koja bi se prostirala od tuzlanskog prigradskog naselja Mihatovići, obuhvativši dio pravca u dužini od deset kilometara do naselja Previle. Najavljeni početak radova pozdravljaju iz Privredne komore Tuzlanskog kantona, navodeći benefite koje će privrednici osjetiti realizacijom prvog dijela projekta, a zatim i ostalih segmenata do Brčkog, odnosno Orašja.
"Značaj izgradnje prvenstveno dijela autoceste je nemjerljiv jer bismo skratili put sa dosadašnjih 72 na okvirno 63 kilometra, a također bismo ubrzali i naš izlazak u Evropsku uniju. Također, Tuzla i Tuzlanski kanton bi postali jedna investicijska lokacija koja bi donijela velike mogućnosti, s obzirom na industrijsku tradiciju koju imaju", kazao je za Klix.ba predsjednik Privredne komore TK Nedret Kikanović.
U kakvom su položaju tamošnji privrednici najbolje pokazuje činjenica da na području najmnogoljudnijeg kantona u Federaciji BiH od 1968. godine nije napravljen nijedan kilometar novog puta.
"Naša prijevoznička preduzeća imaju najveće kapacitete u Bosni i Hercgovini, što govori da su oni izuzetno sposobni za obavaljenje posla i u ovako teškim uslovima. Trenutno su u nezavidnom položaju, a možemo zamisliti samo kakvi bi njihovi rezultati bili da autocestom mogu doći do Brčkog ili Orašja", ističe Kikanović.
Dolazak do Brčkog, odnosno Orašja privrednicima iz tuzlanske, ali i ostalih regija naše zemlje znači i granicu sa Evropskom unijom.
"Izlaskom na Savu mi zapravo izlazimo u Evropsku uniju, ali i prema Istoku, odnosno Turskoj gdje su već formirane autoceste. Privreda bi dakle osjetila velike prednosti, a uz to bismo bili znatno konkurentniji na tržištu, ali i primamljiviji za investitore", naglašava Kikanović.
Za realizaciju desetokilometarske autoceste Vlada Federacije BiH već je osigurala 134 miliona konvertibilnih maraka, od čega je dio namijenjen za eksproprijaciju zemeljišta koji se nalazi u privatnom vlasništvu. A upravo eksproprijacija bi eventualno mogla biti problem, s obzirom na to da svi mještani nisu zainteresirani za naknadu u zamjenu za davanje zemljišta.
Izvršni direktor Sektora za projektovanje i građenje Autocesta FBiH Ešef Džafić kaže da je Federalna vlada donijela rješenje i odluku o proglašenju javnog interesa dionice koju pokriva autocesta.
"Ovo je veći interes od bilo kojeg drugog, a sve ono što je u zoni označeno linijom eksproprijacije bit će izvršeno, uz davanje pravične naknade svakom vlasniku parcele. Imajući dosadašnje iskustvo u Autocestama FBiH, a koje je ogromno, možemo reći da nismo nailazili na značajnije probleme. Svakako da bude pojedinačnih, a vrlo mali broj slučajeva završi na sudu. Većinom svi budu zadovoljni ponuđenom cijenom za otkup, a koja se daje na osnovu procjene vještaka", ističe Džafić.
S druge strane, putna blokada između Tuzle i Sarajeva trebala bi biti razbijena rekonstrukcijom i modernizacijom dijela magistralnog puta M18, na potezu od grada soli do Kladnja, u dužini od 58,8 kilometara.
Ukupna vrijednost ovog projekta je 155 miliona eura, a o prvom njegovom dijelu, koji se odnosi na obilaznicu oko Živinica, počelo se govoriti prije dvije godine. Međutim, do danas, početak realizacije nismo dočekali.