Starbucks zbog propalestinskog bojkota smanjio prognoze rasta kompanije
Utjecaj se također osjetio u SAD-u jer su se odvijali bojkoti lanca, rekao je izvršni direktor Laxman Narasimhan sudionicima konferencije o prihodima nakon kvartala.
Neki su izbjegavali Starbucks na Bliskom istoku i u SAD-u nakon što je u oktobru pokrenuo pravni postupak protiv Workers Uniteda zbog korištenja Starbucksovog imena i sličnog logotipa.
Objava s računa sindikata na društvenim mrežama u oktobru izražavala je solidarnost s palestinskim narodom prije nego što je izbrisana.
"Vidimo da su prosvjednici pod utjecajem lažnog predstavljanja onoga za što se zalažemo na društvenim mrežama", rekao je Narasimhan u decembarskoj poruci osoblju, koja je također rekla da su mnoge trgovine doživjele incidente vandalizma.
"Kao vodeći tim, želimo ponovno izraziti naše najdublje suosjećanje s onima koji su ubijeni, ranjeni, raseljeni i pogođeni nakon gnusnih terorističkih djela, eskalacije nasilja i mržnje protiv nedužnih u Izraelu i Gazi ove sedmice", objavila je potpredsjednica i glavna direktorica za partnere Sara Kelly .
Ali od sredine novembra promet u američkim trgovinama također je usporen, rekao je Narasimhan.
Umjesto povećanja prihoda od 10 posto do 12 posto, kako je prognozirano početkom novembra, sada se očekivao rast između 7 i 10 posto.
Slično tome, prodaja na globalnim prodajnim mjestima otvorenim najmanje godinu dana neće porasti na prethodno očekivanoj razini, prognozira Starbucks.
Dionice Starbucksa porasle su za 3 posto nakon objave rezultata, vjerovatno jer su ulagači bili pripremljeni za lošije financijske rezultate. Oni su, međutim, bili 11 posto niži u odnosu na godinu prije.
Kompanija nije jedini brend koji se posljednjih mjeseci suočio s reakcijom kupaca zbog pritužbi povezanih sa sukobom na Bliskom istoku, među kojima je i McDonald's. Također je okrivio "dezinformacije" na društvenim mrežama.
Posebno, bojkot Bud Lighta, kojeg proizvodi najveći svjetski proizvođač piva AB InBev, doveo je do velikog pada prodaje u SAD-u.
Njegovi tromjesečni rezultati pokazali su pad od 14 posto između jula i septembra, slično padu zabilježenom u prethodna tri mjeseca nakon bojkota, nakon što je prošlog proljeća pokrenuo marketinško partnerstvo s transrodnom influencericom Dylanom Mulvaneyjem.