Sve više turista odlučuje se za posjetu ruralnim područjima, zato tu oblast treba i urediti
Obuke organizuju Privredna komora i Turistička organizacija RS-a u partnerstvu s projektom USAID Developing Sustainable Tourism in BiH.
Obuke će, kako su kazali iz Privredne komore RS-a, predstaviti najbolje prakse u upravljanju, promovisanju i prodaji autentičnih ruralnih iskustava u vrijeme Covida, s naglaskom na poboljšanje upravljanja poslovanjem, pozicioniranja na tržištu, prodaju i dizajn proizvoda, uzimajući u obzir potrebe i motivaciju postcovid putnika.
"Pandemija je izazvala promjene u načinima i vrstama putovanja na koje će se ljudi odlučivati nakon što se stanje normalizuje. Medicinski rizik izazvan ljudskim kontaktima nesumnjivo će značiti da će prepune turističke destinacije i atrakcije biti manje privlačne. Umjesto gradskih atrakcija, potrošači razmišljaju o mirnijim, ruralnim lokacijama i ograničenom vremenu za posjete turističkih mjesta. Osim toga, istraživanja ponašanja međunarodnih putnika ukazuju na to da se potrošači sve više okreću online kanalima i platformama pa rješenja za svoja putovanja traže u slobodno vrijeme, čineći digitalne i društvene medije sve važnijim alatom kojim pružatelji usluga moraju ovladiti s ciljem poboljšanja broja rezervacija i prihoda", kažu iz Privredne komore RS-a.
Pozitivno je, kažu, što se sve više domaćinstava odlučuje napraviti iskorak i početi ulaganja u turizam, ali im je u tome potrebna i podrška. S druge strane, kako kažu, razvoj seoskog turizma pozitivno utječe i na ostale grane privrede. Podrazumijeva i indirektno uključivanje većeg broja malih proizvođača, od proizvođača suvenira, do proizvođača hrane.
"Svima u ovom procesu su potrebna nova znanja kako bi podigli kvalitet svojih usluga, ali i uveli neke nove elemente koji bi ih učinili konkurentnijim i zanimljivijim za privlačenje novih turista. Baš zbog toga su predviđene edukacije od velike važnosti, kako bismo unaprijedili one sadržaje koji već postoje, ali i dodatno ohrabrili i upoznali o svemu što ih čeka, one koji se još nisu odlučili da krenu u razvoj seoskog turizma, a pokazuju interesovanje", istakli su iz Privredne komore.
U Turističkoj organizaciji Republike Srpske izrazili su nadu da će, iako se u RS-u u posljednje vrijeme broj domaćinstava koja se žele baviti uslugama smještaja i uopšte seoskim turizmom stidljivo povećava, taj broj u budućnosti rasti, budući da se razvojem seoskog turizma javljaju višestruki pozitivni efekti.
"Podstiče se razvoj poljoprivrede, kao primarne djelatnosti na selu, kreiraju se nova radna mjesta, plasiraju se proizvodi domaće radinosti. Također, utječe se i na očuvanje prirodne sredine i lokalne kulture, tradicije i običaja", naveli su iz Turističke organizacije RS-a.
Radionice, koje će biti održane u narednom periodu, ističu, bit će korak naprijed ka poboljšanju rada svih koji pružaju usluge i smješaj u ruralnim područjima, ali i dobra obuka za one koji tek planiraju da se bave tim poslom u budućnosti.
"Bosna i Hercegovina je bogata destinacija i postoji mnogo lokaliteta u Republici Srpskoj koji nude širok spektar ponuda jedinstvenog i atraktivnog ruralnog turizma", kazao je Ibrahim Osta, direktor projekta USAID-a Turizam.
Radionice će se održati u dva dijela u Banjoj Luci, Šipovu, Istočnom Sarajevu i Trebinju od 10. do 20. augusta 2021. godine.