Talgo vozovi još uvijek stoje u garaži, moguće iznajmljivanje turskim i italijanskim željeznicama
Podsjetimo, ovi vozovi su koštali blizu 66,7 miliona eura, a vagoni su kupljeni u mandatu bivšeg predsjednika Uprave ŽFBiH Narcisa Džumhura. Ipak, ove moderne putničke garniture nikada nisu stavljene u saobraćaj niti je pronađeno bilo kakvo drugo rješenje.
Iz Željeznica FBiH demantirali su navode da su obustavljeni pregovori s Turskim državnim željeznicama o iznajmljivanju svih devet garnitura.
"Trenutno smo u pregovorima s turskim i italijanskim željeznicama o iznajmljivanju, jer bi to trenutno bilo najbolje rješenje. Najgore je da stoje u garaži, tada smo svi na gubitku", kazali su za Klix.ba iz Željeznica FBiH.
O slučaju talgo vozova, koji se nalaze u depou Rajlovac i TS Sušica, mišljenja su oprečna, a upitno je bilo i da li Željeznice FBiH imaju dozvolu za međunarodni promet. Za puštanje u promet bilo je potrebno dobiti dozvole od nadležnih organa susjednih zemalja za kretanje po njihovim prugama.
Ismet Demirović, pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija, u svojim ranijim izjavama je kazao da su od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske dobijena rješenja o upotrebi šest garnitura za promet na željezničkim prugama Hrvatske koje su privremenog karaktera, te da su istekle u decembru prošle godine.
Nije istekla dozvola za saobraćanje na hrvatskim prugama
Iz resornog ministarstva Hrvatske navode suprotno.
"Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture je izdalo dozvole kojima je odobrena upotreba vozila proizvođača Talgo. Rok dozvola nije istekao jer vremenski nije ograničen. Naime, Ministarstvo u konkretnom slučaju nije izdalo dozvole privremenog karaktera", navode iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske.
Do sada su u nekoliko navrata probijani rokovi za početak njihove vožnje talgo vozova. Kako navode iz Željeznica FBiH, dodatni razlog zašto ne mogu biti pušteni u promet je visoka cijena održavanja.
"Održavanje talgo garnitura košta pet miliona maraka, a to su zaista velika sredstava koja mi trenutno ne možemo izdvojiti za te svrhe. Željeznički saobraćaj, nažalost, nije u ekspanziji, a mi se trudimo riješiti ovaj zaista veliki problem", kažu iz Željeznica FBiH.
Slučaj predat Kantonalnom tužilaštvu Sarajevo
Slučaj talgo vozova je prošle godine predat Kantonalnom tužilaštvu Sarajevo.
"Predmet talgo vozovi prvobitno je bio u Tužilaštvu BiH i to od 2013. godine kada je i formiran predmet. Krajem prošle godine predmet nabavke talgo vozova, u fazi prijave, dostavljen je Kantonalnom tužilaštvu Sarajevo", kazala je za naš portal Azra Bavčić, glasnogovornica Tužilaštva KS-a.
Bavčić je dodala da Tužilaštvo nastavlja s prikupljanjem informacija i dokaza, a sve u cilju donošenja konačne odluke.
Osim navedenih troškova o održavanju talgo garnitura, iz Željeznica FBiH navode i dodatne troškove osoblja, željezničke infrastrukture i sufinansiranje putničkog i kombiniranog saobraćaja.