Trendovi za 2019.
204

U Kelnu otvoren sajam namještaja, BiH predstavlja 19 izlagača

Klix.ba
Foto: Deutsche Welle
U Kelnu je počeo sajam namještaja "imm Cologne" koji tradicionalno određuje trend za predstojeću godinu. Među 1.335 izlagača je i 19 iz BiH koji, za razliku od njemačkih proizvođača namještaja, bilježe bolje rezultate.

Više od 1.335 izlagača iz 50 zemalja svijeta na blizu 250.000 metara kvadratnih će predstaviti svoje proizvode, ideje za namještanje stambenog prostora, kao i vezu između tehnologije i namještaja. Bit će predstavljen namještaj za dnevne boravke, spavaće sobe, dječje sobe, kuhinje, ali i madraci i tekstil koji se upotrebljava u drvoprerađivačkoj industriji, prenosi Deutsche Welle.

Udobnost daleko od novih tehnologija je u posljednje vrijeme dominantna tema u industriji namještaja. Međutim, Smart Home je davno postao sastavni dio stambenog prostora. Prema posljednjim analizama potrošači trenutno traže mirno i toplo mjesto za opuštanje i odmaranje od turbulentnog i digitalnog svijeta.

Između "Hightecha i udobnosti" je naziv studije njemačkog krovnog udruženja koje zastupa interese preduzeća koja se bave izgradnjom stambenih objekata. U studiji se navodi da će nova tehnička dostignuća biti sastavni dio stambenog prostora, ali da neće biti u prvom planu. Dizajneri i proizvođači namještaja su to još ranije prepoznali i akcenat stavili na namještaj kojem je jednostavnost i udobnost na prvom mjestu. Tekstil je ponovo u trendu jer upravo namještaj presvučen mekanim i nježnim tekstilom, kako navode dizajneri, je i najudobniji.

Na najvećem sajmu namještaja u svijetu "imm.cologne" se trdicionalno određuju i novi trendovi. Jedan od trendova na ovogodišnjem sajmu je "namještaj za vegetarijance". Riječ je o namještaju napravljenom bez životinjskih proizvoda. Ljubitelji narandžaste boje će biti sretni jer je ta boja trenutno u trendu kada se govori o enterijeru.

Njemačkim proizvođačima namještaja za razliku od drugih industrijskih grana baš i ne cvjetaju ruže. Kako je na konferenciji za novinare pred početak sajma namještaja u Kölnu rekao Jan Kurth, predsjednik saveza njemačke industrije namještaja, potražnja za namještajem u Njemačkoj stagnira. "Za njemačke proizvođače namještaja je izvoz sve važniji jer se u inostranstvu cijeni kvalitet namještaja Made in Germany", kaže Kurth

Trgovci namještajem u Njemačkoj se žale na smanjenje prodaje u 2018. godini za dva posto u odnosu na prethodnu godinu. U Njemačkoj je 2018. godine prodan namještaj u vrijednosti od 32,9 milijardi eura. Thomas Grothkopp, predsjednik udruženja njemačkih trgovaca namještajem navodi nekoliko razloga za smanjenje prodaje. On kaže da je jedan od razloga prije svega sve manji budžet u domaćinstvima, ali tu su i sve veće cijene stanarina i režija, posebno u većim gradovima.

Na sajmu u Kölnu tradicionalno nastupa i veliki broj proizvođača namještaja iz zemalja zapadnog Balkana. BiH će ove godine predstavljati 19 preduzeća, Hrvatsku sedam, dok će Srbiju predstaviti tri izlagača. Drvna industrija postaje sve važnija privredna grana u zemljama regiona, posebno u BiH. Drvna industrija BiH, koja zapošljava oko 30.000 radnika, za devet mjeseci 2018. godine je ostvarila izvoz od preko milijardu KM što je za 6,9 odsto više nego u istom periodu prethodne godine. Većina namještaja iz BiH završi na evropskom tržištu. Zbog toga je izlaganje na sajmu koji će ove godine, kako očekuje organizator, posjetiti oko 150.000 ljudi, važan za prezentaciju proizvoda "Made in BiH".

"LivingKitchen"

Na ovogodišnjem sajmu namještaja u Könu će proizvođači kuhinja imati priliku predstaviti svoje proizvode. LivingKitchen se održava svake druge godine u okviru "imm" i kako su najavili proizvođači kuhinja, biće predstavljene kuhinje za svačiji ukus i za svačiji džep. Za razliku od namještaja za dnevne boravke i spavaće sobe, kuhinje i dalje prate moderan trend kojim dominira Lifestyle. Tehnika u ovom segmentu je u prvom planu.