U Sarajevu stručnjaci koji su radili za globalne brendove: Iskustva iz Reeboka, Adidasa, Nikea i Netflixa
Organizatori su ocijenili da se glavni grad Bosne i Hercegovine ovom konferencijom pozicionirao kao regionalni centar brendinga. Među govornicima je bila Kremena Yordanova koja je u 17-godišnjoj karijeri radila i za Reebok i Adidas.
Napomenula je da kreativnosti u marketingu ne nedostaje, ali da ne nedostaje ni onoga što je nazvala pretjeranom stimulacijom, tj. da su potrošači "bombardirani" s previše stvari. Shodno tome, pozvala je na povratak na ono što smatra suštinom, a to je povratak tome kako se radi i za koga se radi marketing. Osvrnula se i na pitanje kreativnosti u marketingu.
"Jeste lakše biti kreativan, ali je isto tako teže istaći se svojom kreativnošću, izdvojiti se. Dakle, jeste lako, ali je pitanje kako se izdvojiti. Govorim o kreativnoj industriji, ali i o ekonomiji kreativnosti. Svaki četvrti čovjek na svijetu danas kreira neki sadržaj. U tom stalnom sadržaju zaboravljamo za koga je taj sadržaj. Zaboravljamo činjenicu da servisiramo algoritam, umjesto ciljnu populaciju", ukazala je Yordanova.
Riccardo Fregoso iz italijanske kompanije Dentsu Creative smatra da imaginacija kao čovjekova sposobnost treba biti iskorištena u marketingu kao sredstvo za ostvarivanje humanih ciljeva. Priznaje da sama vrijednost onoga što se radi u marketingu samo po sebi nije garancija uspjeha.
"Dosta toga ovisi o sreći, dosta toga ovisi o tome gdje radite, kakva vam je mreža poznanstava jer je mnogo toga stvar utjecaja. Ponekad sama vrijednost rada nije odlučujuća. Ovo što sada govorim je možda protiv mene samog, ali to je tako. Moramo biti transparentni i realni", poručio je.
Podsjetio je da uspjeh ovisi i o talentu, kao i o posvećenosti, upornosti.
"Prvenstveno upornosti da prevaziđete različite prepreke - od ekonomskih do onih u radu s klijentima. Naime, klijent se uvijek može predomisliti, morate biti s njim povezani, morate imati zajedničku viziju", dodaje.
Govornik ovogodišnje Branding konferencije u Sarajevu bio je i digitalni strateg Hugo Faustino koji je poznat po radu za Netflix i Nike. Faustino je govorio o upotrebi vještačke inteligencije.
"Prisutni su prvenstveno mogli čuti o upotrebi generativne vještačke inteligencije, ne samo za kontekstualno istraživanje, već i za osmišljavanje i izradu novih ideja. Čuli su i o alatima za istraživanje tržišta i prikupljanje podataka u promotivne svrhe", rekao je.
Faustino je kao fokus istakao ono što se u marketingu i brendiranju zove emotivna tačka.
Osim navedenih, govornici na ovoj konferenciji bili su Rahul Titus i Igor Miladinović.