Asocijacija okuplja privrednike iz Švedske i Bosne i Hercegovine kroz konkretnu saradnju, razmjenu znanja, umrežavanje i jačanje kapaciteta za rast privrede. U novootvorenom sjedištu biofarmaceutske kompanije AstraZeneca, prisutni su mogli slušati o inspirativnim pričama vodećih tehnoloških i dizajnerskih kompanija, ali i konkretnim načinima za saradnju naše dvije zemlje.
Nazif Hasanović, predsjednik BHNS-a poželio je dobrodošlicu učesnicima i kazao da je ovaj događaj direktan nastavak prvog Business Foruma, održanog 1. juna 2024. godine u Geteburgu.
Počasni gosti su bili Bojan Šošić, ambasador BiH u Švedskoj i Johan Lopes Helgesson, stručnjak za umjetnu inteligenciju i direktor za Evropu američke softverske kompanije Adobe. Lopes je ujedno govorio o prilikama i izazovima utjecaja umjetne inteligencije na poslovanje.
"Umjetna inteligencija može izuzetno brzo napraviti milione savršenih verzija i tako olakšati i ubrzati proizvodnju, jer je usavršila kopiranje ljudske kreativnosti, ali samo čovjek može napraviti original”, kazao je Lopes.
Vedad Hasanagić, suosnivač i šef tehnologije softverske kompanije Evolt, koja se bavi financijskom tehnologijom, kripto i sigurnim transakcijama, govorio je o digitalnim prozivodima koje nudi bh. IT industrija.
Pored sjedišta u Sarajevu sa preko 50 zaposlenih, Evolt posluje u Americi, Švedskoj i Njemačkoj kroz svoja predstavništva u Houstonu i Ljubljani.
"Prvo auto kupljeno kriptovalutom u svijetu, plaćeno je preko aplikacije EllyPOS, koju je napravio Evolt u Bosni i Hercegovini. Posebno mi je zadovoljstvo što smo mi bili pioniri ove tehnologije. Ovakva dostignuća su velika prilika za sve nas da zajedno stvorimo nešto novo", smatra Vedad Hasanagić.
Ručni rad je dio tradicije Bosanaca i Hercegovaca, a bh. proizvodi kompanija kao što je Zanat iz Konjica, godinama se prodaju u najboljim švedskim dizajnerskim trgovinama. Hatidža Žutić, kreativni šef kompanije Sham Carpets koja ručno proizvodi 100 posto prirodne vunene tepihe po mjeri, objasnila je šta je sve potrebno znati o održivim tepisima, za dom ili kancelariju sa kvalitetom i certifikacijama proizvoda koji važe u čitavom svijetu.
O tome kako iz dijaspore brzo i efikasno osnovati kompaniju u BiH - od dokumentacije do finasiranja, govorio je Armin Osmančević, stručnjak za dizajn, komunikaciju, e-trgovinu i razvoj poduzetništva.
Asocijacija će i u budućnosti raditi na konekcijama između Bosne i Hercegovine i Kraljevine Švedske kroz saradnju sa partnerima poput ambasade BiH BiH u Švedskoj i Vanjskotrgovinske komore BiH. Ovakvi susreti su najbrži način za uspjeh privrede i put ka svijetlijoj budućnosti naše domovine, a na tom putu je najvažnija saradnja između kompanija iz istih industrija kako bi zajedno bili relevantniji stranim klijentima.