Utvrđen Prijedlog budžeta FBiH za 2022. godinu, kao i plan o njegovom utrošku
Ono što je karakteristično za predloženi budžet jeste rast poreznih prihoda, posebno iz doprinosa za PIO, te od indirektnih poreza. Planiran je i rast iznosa kapitalnih transfera i izdataka za nabavku stalnih sredstava.
"Ukupni prihodi od poreza projicirani u budžetu za 2022. godinu iznose preko 3,9 milijardi KM i u odnosu na prethodnu godinu veći su za 441,5 miliona KM ili 13 posto. Posebno se to odnosi na prihode koji se prikupljaju iz doprinosa za PIO, koji su planirani u iznosu od 2,2 milijarde KM, te prihode od indirektnih poreza s jedinstvenog računa od 1,6 milijarde KM. Primici od finansijske imovine i zaduživanja planirani su u ukupnom iznosu od 920 miliona KM", saopšteno je iz Vlade FBiH.
Kada su u pitanju rashodi, planirani su izdaci za materijal, sitni inventar i usluge koji su povećani za 41,5 miliona KM u odnosu na 2021. godinu, a najznačajnije povećanje od 30 miliona KM odnosi se na nabavku vakcina protiv covid-19.
U okviru tekućih transfera pojedincima na transferima Federalnog ministarstva rada i socijalne politike - Tekući transferi pojedincima - Zakon o podršci porodicama sa djecom u Federaciji BiH planiran je u iznosu od 32,5 miliona KM za isplatu dječijeg doplatka iz federalnog proračuna. Transfer Federalnog ministarstva raseljenih osoba i izbjeglica je povećan za šest miliona KM, od čega je, u okviru kapitalnog transfera za sufinansiranje projekata u regiji Srebrenica, planirana i posebna stavka od milion KM za finansiranje Memorijalnog centra Srebrenica. Pored navedenog, na razdjelu Federalnog zavoda MIO planirano je povećanje sredstava na transferu za isplatu penzija u iznosu od 102,3 miliona KM u odnosu na prethodnu godinu.
Planiranjem sredstava za nabavku robnih rezervi u ukupnom iznosu od 20 miliona KM, Vlada ima namjeru da, u slučajevima potrebe, intervenira kroz set mjera kojima bi se stabilizirao eventualni rast cijena osnovnih životnih namirnica te sufinansirala proljetna sjetva pšenice i izvršio otkup jesenje žetve u FBiH.
U dijelu kapitalnih transfera, koji su u budžetu Federacije BiH za 2022. godinu planirani u ukupnom iznosu od 300 miliona KM, što je povećanje od 32 posto u odnosu na 2021. godinu, najveće povećanje se odnosi na kapitalne transfere javnim poduzećima.
Najznačajniji transferi su za izgradnju autocesta i brzih cesta 229,3 miliona KM (83 posto više u odnosu na 2021. godinu), za sufinansiranje izgradnje željezničke infrastrukture pet miliona KM, za unapređenje zračnog prometa Federacije BiH šest miliona KM, te 19,7 miliona KM za JP Aerodrom Bihać.
Vlada Federacije BiH donijela je i Uredbu kojom se propisuje metodologija utvrđivanja iznosa najniže plate i usklađivanje najniže plate.
"Najniža plata u 2022. godini trebala bi iznositi 543 KM neto (55 posto od 987 KM - prosječne neto plate u periodu januar - septembar 2021. godine). Ovakvom uredbom štiti se socijalna sigurnost radnika, pojednostavljen je poslodavcu obračun iznosa najniže plate jer se iznos najniže plate utvrđuje odlukom Vlade u tekućoj godini i primjenjuje se u cijeloj narednoj godini, za razliku od dosadašnjeg načina utvrđivanja najniže plate posebno za svaki mjesec, ovisno o broju radnih sati tog mjeseca. Kao prednost istaknut je i pojednostavljen sistem nadzora Porezne uprave FBiH kao i nadležnih inspekcija", poručili su iz Vlade FBiH.
Federalna vlada se izjasnila i o zaključku Zakonodavno-pravne komisije Predstavničkog doma Parlamenta FBiH od 6.12.2021. godine, a koji se odnosi na inicijativu Udruženja banaka BiH za davanje autentičnog tumačenja odredbi Zakona o visini stope zatezne kamate.
U izjašnjenju Vlade je navedeno da se, u skladu s propisima o visini stope zatezne kamate koji su bili važeći za određeni period njenog obračuna, odnosno na zakašnjela neplaćena novčana dugovanja iz perioda prije 14.3.2020. godine, zatezna kamata obračunava po stopi 12 posto godišnje do dana stupanja na snagu Zakona (14.3.2020. godine).
Nakon tog dana vrši se obračun zateznih karnata po stopi 10 od posto godišnje do trenutka isplate novčane obaveze, s tim da ukupan iznos obračunate i isplaćene zatezne kamate ne može biti veći od glavnog duga.