Više od 720.000 osoba u BiH među indirektnim korisnicima usluga mikrokreditnih organizacija
"Ukoliko uzmemo u obzir da u Bosni i Hercegovini, prema posljednjem popisu stanovništva iz 2013. godine, prosječno domaćinstvo ima tri člana, može se zaključiti da je trenutno više od 720.000 osoba među indirektnim korisnicima usluga koje pružaju mikrokreditne organizacije, što predstavlja oko 18 posto ukupnog stanovništva Bosne i Hercegovine", kazali su za Klix.ba iz Udruženja mikrokreditnih organizacija u BiH AMFI.
Mikrokreditni sektor, dodaju, pokazao je stabilnost i u proteklom periodu, a ističu i kako su klijenti u 2020. godini bili oprezniji kada je riječ o zaduživanju. Tako su članice AMFI-ja u prošloj godini plasirale 672 miliona KM kredita, a prosječan iznos kredita iznosio je 3.200 KM.
"Potražnja za kreditima u prvom kvartalu 2021. godine veća je za 5 posto u odnosu na isti period prošle godine, što upućuje na stabilizaciju tržišta", istakli su iz AMFI-ja.
Iz ovog udruženja naglasili su da su njihovi klijenti bili najpogođeniji pandemijom koronavirusa, s obzirom na nisku stopu likvidnosti koja karakteriše mikro i male biznise, nemogućnost akumulacije većeg iznosa kapitala koji bi im omogućio duži period za ekonomski oporavak u uslovima zabrana obavljanja djelatnosti te poremećaja u lancima opskrbe, kao i u odnosima ponude i potražnje.
"Prema posljednjim dostupnim podacima naših članica, do 31. maja ove godine odobrena je odgoda plaćanja za 28.313 zahtjeva klijenata, što je 11,5 posto ukupnog broja klijenata, s ciljem prevazilaženja negativnih efekata pandemije", kažu iz AMFI-ja.
Tokom pandemije dogovarani su uvjeti i modaliteti mjera kako bi klijentima pomogli da što lakše prevaziđu posljedice koje im je pandemija donijela, ali su pružali i podršku u prevazilaženju problema s likvidnošću onih klijenata i djelatnosti koji su i u vanrednim okolnostima nastavili poslovanje.
"Klijentima mikrokreditnog sektora, pored moratorija, na raspolaganju su bile i druge posebne mjere poput grace perioda, reprogramiranja i refinansiranja mikrokredita, a svaka od primijenjenih mjera rezultat je direktnog dogovora sa klijentima, a u skladu sa najboljim interesom svakog od njih individualno. Neke članice AMFI-ja su tokom pandemije za svoje klijente ukidale troškove obrade kredita. Druge su u periodu moratorija i grace perioda obračunavale pola, a ne cijeli iznos kamate, a neke su kreirale i posebne nefinansijske usluge sa ciljem da pomognu klijentima čije je poslovanje ugroženo pandemijom", kažu iz ovog udruženja.