Za "spas" Željeznica Republike Srpske planirano smanjenje broja radnika za 1.000
U finansijskom izvještaju, objavljenom na Banjalučkoj berzi, navedneo je da je broj radnika u posmatranom periodu bio 3.055.
Entitetska vlada je u Prednacrtu ekonomskih reformi u 2018. godini podržala projekt restrukturiranja ovog strateškog privrednog društva, u čemu bi podršku trebalo da pruži Svjetska banka.
Priznaju da Željeznice RS-a već godinama posluju sa gubitkom te da finansijska dubioza, kao i kašnjenje u izmirenju poslovnih obaveza, u velikoj mjeri prijete stečaju tog preduzeća.
"Gubitak i loša finansijska situacija su prouzrokovani visokim poslovnim rashodima, u kojima dominantno učešće uzimaju rashodi za bruto zarade i naknade zaposlenim", naveli su iz Vlada RS-a.
Kroz analizu stanja u Željeznicama RS-a, koju je uradila Svjetska banka tokom 2016. godine, utvrđeno je da Željeznice RS imaju 1.000 zaposlenih viška i da bi se optimalna produktivnost postigla smanjenjem broja radika.
Željeznice imaju oko 21 posto manjinskih akcionara, te, kako tvrde iz Vlade, RS se nije mogla zadužiti za ulaganje u obnovu i modernizaciju željezničke infrastrukture, zbog čega su u kreditna zaduženja morale ići Željeznice, iako nisu sposobne da same redovno servisiraju navedene dugove.
Da bi se riješili navedeni problemi i Željeznice dovele u stanje finansijske održivosti i operativne efikasnost,i potrebno je, naglašavaju, iz kredita Svjetske banke izmiriti nagomilane obaveze po osnovu neisplaćenih naknada toplog obroka, prijevoza i regresa prema svim zaposlenima, izmiriti obaveze prema Poreskoj upravi za poreze i doprinose, izvršiti konverziju potraživanja, koja RS ima od Željeznica RS po osnovu servisiranja ino duga u njihovo ime, u kapital, čime bi se izvršilo saniranje tih obaveza; te smanjiti broj zaposlenih za 1.000 (500 do kraja 2017. i još 500 do okončanja projekta 2021.).
U Vladi su stava da treba izvršiti i računovodstveno razdvajanje infrastrukture i operacija na dvije odvojene organizacione jedinice, a nakon izvršene konverzije potraživanja u kapital RS bi postala 100 postotni vlasnik Željeznica RS.