Završena druga faza tunela 1. mart: Sarajevo i Zenica na korak do spajanja autocestom
Radovi druge faze privode se kraju dva mjeseca prije predviđenog roka dok se istovremeno izvode radovi treće faze koji se odnose na opremanje tunela: elektromašinskom opremom, protivpožarnom zaštitom, saobraćajnom i informatičkom opremom za upravljanje tunela, sistemom za odvodnju. Prvi put će na ovim prostorima jedan tunel biti urađen sa LED rasvjetom, saopćeno je iz JP Autoceste FBiH.
"Prošle godine upravo na ovaj dan je probijen tunel 1. mart koji je jedan od najdužih tunela na Koridoru 5C , a posao je obavio konzorcij bosanskih kompanija koji su do tada radili kao podizvođači. Na izgradnji druge faze radova bile su angažovane domaće kompanije sa preko 300 radnika. Realizacijom ovog projekta povezat ćemo i približiti dva privredna centra Sarajevo i Zenicu i bit ćemo još bliže ostvarenju obećanog, a to je da u 2014. godini naši građani imaju u prometu 102 kilometra moderne autoceste i jedan od najmodernijih objekata na Koridoru 5C tunel 1.mart“, izjavio je Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH.
Moderan, izgrađen po svim evropskim standardima, tunel 1. mart skratit će razdaljinu između Zenice i Sarajeva za šest kilometara i dodatno približiti stanovnike nastanjene na području dva kantona u središnjem dijelu naše zemlje. Ovim se stvaraju i pretpostavke za bolju poslovnu klimu i saradnju privrednih subjekata, ali se i građani BiH dodatno komunikacijski približavaju Evropskoj uniji.
Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić u svom obraćanju je čestitao radnicima na obavljenom poslu i istakao da su oni za dvije godine izgradnjom tunela 1.mart više učinili na spajanju ljudi nego svi političari u posljednjih dvadeset godina.
"Vi ste svojim trudom i zalaganjem spojili dva velika centra u BiH, Sarajevo i Zenicu, onako kako nikad prije nisu bili spojeni. Vaš trud je i uspjeh svih građana BiH“, kazao je premijer Nikšić.
Gradnja tunela 1. mart kao i sama izgradnja autoceste na Koridoru Vc ima višestruki značaj za bosanskohercegovačko društvo i našu državu.
Angažirane domaće kompanije, Euroasfalt d.o.o. Sarajevo i ŽGP d.d. Sarajevo, su pokazale svoje građevinske mogućnosti i stekle neophodne reference za dalji rad i to ne samo u našoj zemlji nego i u regiji. Na izgradnji autoceste je uposleno preko pet hiljada radnika, angažovano je 90 domaćih kompanija što u teškoj ekonomskoj situaciji dodatno itekako naglašava vrijednost ovog projekta.
"Ovo je do sada najveća graditeljska pobjeda BH konzorcija u kojoj je učestvovalo 114 domaćih firmi. Dinamika radova se odvija prema predviđenim rokovima i do sada nismo imali nijednu povredu na radu i sve obaveze ćemo završiti na vrijeme“, istakao je Hamed Ramić, direktor Euro – Asfalta u ime BH konzorcija.
Okončanje svih radova i puštanje u promet obje poddionice i tunela 1. mart i poddionice Drivuša – Gorica će biti u junu ove godine.