Strateški značaj
55

Završena modernizacija luke u Brčkom: Investicije za bolji privredni razvoj BiH

A. K.
Ulaz u Luku Brčko (Foto: A. K./Klix.ba)
Ulaz u Luku Brčko (Foto: A. K./Klix.ba)
Jedina međunarodna luka u Bosni i Hercegovini poprimila je savremene obrise, a njenom modernizacijom doprinijet će se dodatnom privrednom razvoju naše zemlje. U nizu projekata nalazi se i savremena dizalica koja je već instalirana, a prvi pretovar bi trebala ostvariti u aprilu ove godine.

Modernizacija jedine međunarodne luke u Bosni i Hercegovini, smještene na rijeci Savi u Brčkom, počela je prije dvije i po godine, a jednu od faza predstavljala je i nabavka savremene dizalice, nosivosti od 27 tona. Ona je već instalirana i puštena u rad, a prvi pretovar bi trebala ostvariti u aprilu ove godine.

Nova dizalica
Nova dizalica

"Kompletan projekat revitalizacije Luke Brčko finansiran je sredstvima EBRD-a u iznosu od 10 miliona eura i grant sredstvima Evropske unije u iznosu od tri miliona eura. U sklopu ovog projekta izgrađena je nova pruga, novi pristupni put, dobili smo novu modernu dizalicu kapaciteta 27 tona i izgradili novi lučki plato", kazao je direktor brčanske luke Perica Josić.

Strateški interes

Kako ističe, sve je to znak i motiv da nastave dalje kako bi komitentima pružili što bolju uslugu.

"Sve ovo je važno ne samo za distrikt, nego i za čitavu BiH jer je luka od strateškog interesa za čitavu državu. Mislim da će ulaganje u ovu strukturu biti zamah i pokretač novog ekonomskog razvoja i sve ćemo dati od sebe kako bismo pokrenuli nove procese i bili na raspolaganju svim privrednicima u BiH", dodao je Josić.

Kontejneri s robom (Foto: A. K./Klix.ba)
Kontejneri s robom (Foto: A. K./Klix.ba)

Ova luka godinama je djelovala u smanjenom kapacitetu, a obavljanje poslova otežavala je zastrajela oprema koja je kupljena prije 50 godina.

Zbog toga je bilo neophodno krenuti u njenu revitalizaciju koja je okončana nakon dvije i po godine. Menadžment sada ide korak dalje s obzirom da su u toku pripreme izgradnje solarne elektrane.

"Solarna elektrana bi se trebala nalaziti na krovovima luke, a bila bi jačine od jednog megavata. Nadamo se da ćemo ponovo dobiti grant sredstva Evropske unija, čije se direktive odnose na obnovljive izvore energije. instaliranjem te elektrane, luka bi postala energetski neovisna, što je iznimno važno", pojasnio je Josić.

Prvi pretovar

Lučki izvori prihoda dolaze iz pretovara različite robe, zakupnina zatvorenog i otvorenog skladišnog prostora te carinskog terminala. Veliki problem predstavlja i loša plovnost rijeke Save zbog čega se mora pristupiti njenom rješavanju.

Loša plovnost Save veliki je problem (Foto: A. K./Klix.ba)
Loša plovnost Save veliki je problem (Foto: A. K./Klix.ba)

"Mi u ovoj godini nismo imali pretovara jer je došlo do određenih pomjeranja u logističkim pravcima. Očekivanja su da bismo u aprilu ove godine trebali imati prvi pretovar okvirno dvije hiljade tona uglja koje će pretovariti nova dizalica", istaknuo je Josić.

Prošle godine luka je ostvarila pretovar od četrdeset hiljada tona roba.