Po informacijama koje je Komora dobila od prevoznika u međunarodnom transportu roba, najveći problemi su prisutni na teritoriji Republike Hrvatske, koja, kako navode u saopćenju, primjenom svojih mjera usporava protok teretnih kamiona.
"Konkretno, hrvatska strana na jednom punktu čeka da se okupi određeni broj kamiona koji idu iz Bosne i Hercegovine i Republike Srbije, zatim ih raspodjeljuje u grupe, u zavisnosti od njihovog pravca kretanja, pa tek onda dozvoljava kretanje u konvoju pod pratnjom policije", dodaje se u saopćenju iz entitetske Privredne komore.
Predlažu da nadležni organi BiH u komunikaciji sa kolegama u Hrvatskoj dogovore ubrzanje kretanja kamiona kroz ovu zemlju kako bi, koliko je to moguće u vanrednim uslovima, obezbijedili brži protok roba.
Također podsjećaju da je Evropska komisija jučer objavila dokument sa preporukama za primjenu tzv. zelenih linija, u okviru uputstava za mjere upravljanja granicama radi zaštite zdravlja i dostupnosti robe i osnovnih usluga. „Zelene trake“ za brži protok roba neophodno je u najkraćem mogućem roku definisati i u okviru zemalja CEFTA.
Kako bi se postigao cilj bržeg prelaska granice kamiona sa robom u ovim uslovima, rad carine i nadležnih inspekcija na graničnim prelazima mora biti obezbjeđen 24 sata, svaki dan u sedmici.
Osim toga, neophodno je potpuno obezbijediti elektronsku komunikaciju službenika na graničnim prelazima sa vozačima kod prijema i razduženja dokumentacije na prelazima, kao i prolaz kamionima koji završe neophodnu administrativnu proceduru, jer trenutno, zbog gužvi, nisu u mogućnosti da prođu oni vozači sa kamionima koji su spremni za dalju vožnju.
Cilj inicijative je da se omogući protok roba i repromaterijala kako bi privreda, koja je u mogućnosti, radila, a građani na tržištu imali dovoljno namirnica, navodi se u saopćenju iz Privredne komore RS.