Nestašice već počele
120

Problemi u morskom prijevozu robe bi se mogli odraziti na cijeli svijet

B. R.
Maersk prevozi jedan od pet kontejnera u svijetu (Foto: EPA-EFE)
Maersk prevozi jedan od pet kontejnera u svijetu (Foto: EPA-EFE)
Veliki su problemi u globalnom transportu roba i mogli bi se odraziti na cijeli svijet.

Prema podacima Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj država (OECD), morem se prevozi 90 posto svjetskih dobara, od čega se njih 60 posto tokom transporta skladišti u kontejnerima.

Nedovoljan broj kontejnera uzrokovao je poskupljenje brodskog prijevoza i nestašicu robe. Analitičari tvrde da je izvorni uzrok pandemija koronavirusa.

Pandemija je za posljedicu imala manji broj radnika u lukama te promjene u kupovnim navikama ljudi. Sve ovo je doprinijelo da veliki broj kontejnera duži period stoji u lukama širom svijeta.

Prema pisanju agencije Reuters, izgledno je da će se ovi problemi nastaviti i u sljedećoj godini. Reuters se pozvao na saopćenje jedne od kompanija koje se bave morskim prijevozom roba, danskog Maerska koji prevozi jedan od pet kontejnera u svijetu. Ova kompanija je standardizirala ovakav način transporta 1956. godine a čime je revolucionalizirala globalnu trgovinu.

Tokom 80-ih godina u kontejnerima se prevozilo 102 miliona tona robe, a do 2017. prevozilo se 1,83 milijarde tona robe. Pretpostavlja se da će spomenuti problemi pogoditi cijeli svijet.