Prvi putnici sa aerodroma u Bihaću mogli bi putovati za dvije-tri godine
Kako kažu u Javnom preduzeću "Aerodrom Bihać", nova sredstva koja je osigurala Vlada FBiH će iskoristi za konkretne radove u vezi piste ze popratne radove. Vremenom, u fazama, namjeravaju produžavati pistu i proširivati kapacitete. Sredstva su, između ostalog, namijenjena za izgradnju terminalne zgrade, aerodromskog rasvjetnog sistema, nabavku uređaja za pregled prtljaga...
Otkupiti zemlju i ponuditi investitorima
Kako kaže Adnan Bajrić, direktor Aerodroma Bihać, spremni su za konkretnu realizaciju projekta. Prema njegovim riječima, najrealnije je aerodrom izgraditi po sistemu javno-privatnog partnerstva, po kojem bi preduzeće otkupilo zemlju te je uz dozvole ponudilo investitorima sa istoka za gradnju aerodrome. S tim ciljem, nedavno je s konzorcijem firmi Chemie Tech DMCC i Emirates Gates Investment iz Ujedinjenih Arapskih Emirata nedavno potpisan memorandum o razumijevanju.
Prema Bajrićevim riječima, u tom konzorciju uvjerili su se u opravdanost projekta te su uvjereni da na tom mjestu vrlo brzo, za godinu-dvije može biti izgrađena neophodna infrastruktura za slijetanje aviona.
Druga mogućnost je da Vlada FBiH javnim sredstvima gradi aerodrom u fazama.
"Krajnje je vrijeme da se osnivač - Grad Bihać i Vlada Federacije BiH, koja je finansijer odrede po kojem modelu će biti izgrađen aerodrom, kako bi mogao biti raspisan javni poziv", kaže Bajrić.
Očekuje da se to desi do kraja godine, kako bi početkom iduće godine mogli raditi na ralizaciji projekta.
Iako je potpisan memorandum s konzorcijem iz UAE, Bajrić naglašava da ne isključuju nikoga, te da žele da se na javni poziv jave i drugi zainteresirani investitori.
"Imali smo i razgovore s firmama iz Turske, Evrope… Potpisivanjem memorandum s kompanijama iz Emirata nikoga nismo eliminirali, niti favorizirali, jer želimo izabrati najboljeg ponuđača", kaže Bajrić.
Govoreći o dosadašnjim aktivnostima, Bajrić kaže da je oko 10 miliona maraka utrošeno na projektnu dokumentaciju, ekspropijaciju zemljišta te testnu dionicu poliejtno-slijetne staze, koja je imala za cilj da ranija istraživanja terena objedini u jednu formu.
Slijedi aeronautička studija
Kako objašnjava, ta staza nije rađena uzalud, jer će biti i dio konačnog rješenja.
"Rezultati nosivosti terena su duplo bolji od minimalno potrebnih, tako da smo i sebi i drugima otklonili dileme oko mogućnosti gradnje na toj lokaciji. Ostaje još da izradimo aeronautičku studiju za koju ponavljamo proces javne nabavke kako bi se procjenili rizici odnosno spriječili mogući problemi u civilnom zrakoplovstvu i spremni smo investirati svoja ili sredstva od investitora", kaže Bajrić.
Prema njegovim riječima, gradnja aerodroma donijela bi velike koristi za Krajinu u smislu povezivanja s brojnom dijasporom, s obzirom da su mnogi građani iz ovog dijela BiH naseljeni po zapadnoj Evropi, pa bi im aerodrom omogućio jednostavniju vezu s domovinom. Osim toga, kaže da bi to mnogo značilo i za privredu, pogotovo turizam, sa obzirom na ekspanziju turista iz arapskih zemalja, kojima je Krajina jedna od omiljenijih destinacija u BiH.
"Aerodrom u Bihaću sigurno je jedan od tri krajiška prioriteta, odnosno broj jedan, jer u projektu aerodroma su satkani višegeneracijski snovi i želje", zaključuje Bajrić, koji vjeruje da za dvije-tri godine prvi putnici mogu poletjeti s bihaćkog aerodroma.