Dugogodišnji problemi
32

Raspisan konkurs za novo rukovodstvo aerodroma u Mostaru: Može li negativnom poslovanju doći kraj?

G. Š.
Foto: R. D./Klix.ba
Foto: R. D./Klix.ba
Aerodrom Mostar koji godinama posluje negativno uprkos ogromnim finansijskim sredstava koja mu pristižu iz budžeta sa svih nivoa u BiH, kreće novim smjerom poslovanja i traži novo rukovodstvo na javnom konkursu za mandatni period od naredne četiri godine.

Kako je navedeno u konkursu koji je raspisan 23. marta ove godine te ostaje otvoren 15 dana od dana raspisivanja, traže direktora društva tog javnog preduzeća i izvršnog direktora za razvoj na mandatni period od naredne četiri godine.

Prijave u toku

Prema navedenim općim uslovima podnositelji prijava za člana Uprave društva moraju biti stariji od 18 godina i državljani BiH, koji nisu kažnjavani, a uz ostale uslove je potrebna i visoka stručna sprema, te najmanje pet godina radnog iskustva na rukovodećim poslovima u civilnom vazduhoplovstvu.

Aerodrom Mostar je najavio i pokretanje letova između Mostara i Zagreba u maju ove godine, a vazdušni saobraćaj će oživjeti aviokompanija Croatia Airlines koja se jedina javila na konkurs tog javnog preduzeća.

Aviolinija između Mostara i Zagreba pokreće se uz subvenciju Grada Mostara od milion KM, te se očekuje da će letovi započeti 3. maja i biti organizovani tri puta sedmično, srijedom, četvrtkom i nedjeljom, kako bi se najveći hercegovački grad na taj način konačno povezao s međunarodnom mrežom vazdušnog saobraćaja.

Kako bi se putnici mogli povezati s drugim evropskim letovima te kompanije, letovi će iz Zagreba polaziti četvrtkom i nedjeljom u 23 sata s povratnom linijom sljedećeg jutra, a uskoro će očekuju i karte u prodaji.

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić je prilikom donošenja odluke Gradskog vijeća Grada Mostara o izdvajanju milion KM iz gradske kase u svrhu subvencioniranje uspostave te aviolinije, kazao kako to ne znači da grad odustaje od dovođenja niskobudžetnih aviokompanija.

U više navrata je isticao kako se intenzivno radi na uspostavi aviolinija iz Mostara prema mnogim svjetskim destinacijama i da je oživljavanje Aerodroma Mostar od strateškog interesa za razvoj čitave Hercegovine.

Međutim, uprkos najavama, letovi su ostajali na obećanjima, a Aerodrom Mostar rekorder lošeg poslovanja.

Loše poslovanje

Mostarski aerodrom imao je svega 1.942 putnika u 2021. godini, te samo pet putnika u prvom mjesecu 2023. godine. Vlada FBiH nedavno je Aerodromu Mostar dodijelila milion i 300.000 KM sredstava za plaće uposlenika i uredski materijal.

Posljednji let Croatia Airlinesa koji je povezivao Zagreb i Mostar bio je pred početak pandemije koronavirusa u martu 2020. godine.

Zbog, svega navedenog, je postao meta kritika u ekonomskim statistikama, a pojedini gradski vijećnici su u više navrata tražili detaljne izvještaje o poslovanju Aerodroma Mostar, ali i smjenu menadžmenta.

Sudeći prema svemu, Grad Mostar je opredijeljen, da Aerodrom Mostar potpuno promjeni smjer poslovanja i počne doprinositi, koristeći benefite kojim je podareno mostarsko tlo za kompletan ekonomski razvoj južnog djela naše zemlje, a koliko će uspjeti, pokazat će vrijeme koje dolazi.