Prezentaciji u Banjoj Luci prisustvovali si i predstavnici kineske kompanije Sinohydro kao najozbiljniji partner u realizaciji ovog projekta, kao i predstavnici preduzeća Ceste Federacije BiH, te Ambasade Hrvatske u BiH.
Autocesta bi trebala biti duga 186 km i kako navodi Slobodna Dalmacija bila bi dobar poticaj privrednom razvoju BiH i omogućavala brzi izlaz na more.
Također, znatno bi skratila i ubrzala putovanje do Zagreba. Ovaj projekt je prvi put promoviran 2008. godine kada se najavljivalo da bi prvi automobili mogli krenuti 2015. godine. Danas se govori o tome da bi se, u idealnim uvjetima, sve moglo realizirati do 2026. godine.
Slobodna Dalmacija dalje navodi da je najveći dio autoceste prolazi kroz RS, 100 kilometara, koja je tek učinila prve korake u sređivanju prostorno-planske dokumentacije, dok u Federaciji BiH još nisu definirali niti trasu za svojih 65 kilometara.
Također je neophodno izgraditi dionicu od čvora Čaporice u Hrvatskoj do granice u ukupnoj dužini 22 kilometra.
Vlada Republike Hrvatske prije šest godina javno je podržala ovu ideju, dok danas, prema navodima Slobodne Dalmacije, smatra da nije vrijeme za ovakve megalomanske projekte.
Čak i da se nađe investitor/koncesionar za tu relativno kratku, ali zahtjevnu dionicu, postavlja se pitanje svrhovitosti. Zajednički projekt svim partnerima mora donijeti pozitivne efekte, a Hrvatska mora ozbiljno voditi računa da ne radi u korist vlastite štete, jer put od Splita do Zagreba skratio bi se za četrdesetak kilometara, pa bi odljev prometa sa skupe Dalmatine bio vjerovatan i osjetan, što bi u konačnici dovelo do pada prihoda.
Prema pisanju splitskog lista, teško da će se u skorije vrijeme naći vlada koja bi bila spremna krenuti u tako zahtjevnu investiciju.
"Ako za most preko Save kod Stare Gradiške vrijedan 50 miliona eura, koji ima građevinsku dozvolu, već godinama čekamo novac EU-a, zašto bi uopće razmišljali o desetak puta skupljoj poveznici s BiH na jugu zemlje, prije nego svoj posao dovrše susjedi", zaključuje Slobodna Dalmacija, te dodaje da će ovaj projekt još zadugo ostati samo san Milorada Dodika.