Jasmin Spahić, predsjednik Uprave Addiko Bank Sarajevo: Inovacije kao važan faktor održivog rasta
Jasmin Spahić, predsjednik Uprave Addiko Bank Sarajevo, rezimirao je godinu iza nas, te podijelio sa čitaocima planove za narednu godinu, primarno u dijelu novih digitalnih rješenja, te održivog poslovanja.
Kada sagledate godinu iza nas, koji su ključni faktori koji su utjecali na historijski najbolji rezultat Addiko banke?
Kroz cijelu godinu bilježimo rast broja klijenata. Ne raste samo naša baza, raste i stepen zadovoljstva naših korisnika. Prema istraživanjima koja sprovode neovisna tijela, Addiko bilježi visok stepen zadovoljstva klijenata među tržišnim konkurentima što se iskazuje kroz tzv. Net Promoter Score (NPS), a to je omjer između broja klijenata koji su spremni preporučiti Banku i onih koji to nisu. Strategija u kojoj je klijent u središtu interesovanja, dovela nas je do toga da držimo jaku poziciju u pogledu kvaliteta servisa. Posljedica takvog pristupa jeste da ove godine imamo dvocifren postotak rasta kako u aktivi, tako i u depozitima. Visoka kapitalna pozicija, praćena izrazito visokim pozicijama likvidnosti s jedne, te stabilan rast prihoda i učinkovito upravljanje troškovima s druge strane, prave snažnu osnovicu za održiv i zdrav rast.
Paralelno s tim, inovativnim rješenjima gradimo reputaciju moderne i dinamične banke. Ako bi morali opisati sve ono što radimo u dvije riječi, onda su to brzina i jednostavnost. Naš kreditni proces je najbrži na tržištu, naravno u zavisnosti od složenosti i iznosa, ali činjenica da smo fizičkim licima u prilici odobriti kredite u svega par minuta, a pravnim licima u toku jednog dana, podcrtava upravo tezu brzine i jednostavnosti.
Automatizacija i digitalizacija trenutno su jedan od ključnih fokusa bankarske industrije. U kojem smjeru će Addiko banka dalje razvijati svoje usluge kako bi klijentima omogućila još brže i jednostavnije bankarstvo? Šta su po Vašem mišljenju najveći izazovi bankarskog sektora?
Uvođenje novih tehnologija donosi višestruke koristi. Ako pogledam interno, mogu konstatovati da Addiko banka ima visok stepen tehnološke razvijenosti koja se ogleda u činjenici da su ključni procesi u Banci automatizirani. To nam pomaže da usluge prema našim klijentima budu pravovremeno isporučene.
Okrenuti smo inovacijama, imamo jasnu viziju digitalizacije, pri tome kontinuirano jačajući sve sigurnosne aspekte. Klijenti su također otvoreni za nove digitalne servise.
Prilično kompleksan pravni okvir usložnjava proces digitalizacije u BIH. Ipak, vidljive su promjene. Brzina tih promjena će biti uslovljena brzinom usklađivanja zakonskih odredbi, ali i stepenom prilagodbe i prihvatanja od strane korisnika. Bankarstvo kao visoko uređena oblast naše ekonomije sigurno će nastaviti pružati podršku na putu digitalizacije.
Svako vrijeme donosi neke svoje specifičnosti i potrebu da većinu naše radne energije usmjerimo na aktuelne prioritete. Upravo razvoj digitalnih rješenja putem kojih klijenti mogu iz udobnosti vlastitog doma da upravljaju svojim finansijama su u agendi naših daljnjih aktivnosti.
Zadovoljstvo zaposlenika postaje ključno u današnjem poslovnom okruženju. Kako zaposlenici Addiko banke percipiraju svoju radnu atmosferu, i koje korake poduzimate kako bi unaprijedili njihov profesionalni razvoj i zadovoljstvo na radnom mjestu?
Imamo stabilan tim i veliku pažnju posvećujemo razvoju organizacione kulture. Svjesni smo da su ljudi i kultura ključni pokretači našeg razvoja. Upravo motivirani i talentirani zaposlenici prave od Banke uspješne priče. Poduzetnički duh naših zaposlenika potiče kulturu inovacija i otvorenosti prema promjenama. Ne želimo biti samo pouzdan pružatelj finansijskih usluga, već želimo biti i pouzdan poslodavac.
Tokom cijele godine kroz program Addiko Akademije naši zaposlenici imaju pristup interesantnim edukativnim programima, a tu je i sadržajan kalendar različitih aktivnosti bilo da te aktivnosti promovišu naše korporativne vrijednosti, njeguju različitost i inkluziju ili su te aktivnosti proistekle iz ESG strategije.
Spomenuli ste ESG strategiju kao važan segment poslovanja. Koje su to aktivnosti koje Addiko banka sprovodi u dijelu održivosti i društvene odgovornosti?
Iako su brojne aktivnosti koje radimo u ovom segmentu, izdvojio bih dva interesantna programa, a koji se tiču finansijske inkluzije i finansijske pismenosti.
-
Program Addiko SME Akademije ima za cilj da predstavnicima malih i srednjih preduzeća omogući kvalitetan edukativni sadržaj koji će biti koristan za brojne izazove sa kojima se predstavnici male i srednje privrede susreću prilikom svakodnevnog poslovanja. Program realizuju Addiko Bank Sarajevo i Addiko Bank Banja Luka, a partneri projekta su Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska unija (EU).
-
Program Ženske Mentorske Mreže iniciran je od strane Addiko Bank i Deloitte-a. Osnovna svrha programa jeste razvoj poduzetništva, te osnaživanje položaja žena u poslovnom svijetu kroz napredne metode prijenosa znanja i iskustava.
Kakvi su planovi Addiko banke za narednu godinu? Možemo li očekivati proširenje portfolija usluga ili proizvoda u 2025. godini?
Naša strategija da klijentima pružamo usluge sa dodatnom vrijednošću će nas usmjeriti na daljnje jačanje korisničkog iskustva u segmentu digitalnih servisa, posebno mobilnog bankarstva. Uvođenje novih tehnologija, poput vještačke inteligencije ili naprednih digitalnih rješenja, uvjeren sam da će nam olakšati put kako bi bili dostupniji klijentima, ali i bliži njihovim očekivanjima.