Moderan pristup
78

Suzana Tihi-Babić: Pravičnost, raznolikost i inkluzija su principi koje živimo u Addiko banci

Suzana Tihi-Babić, direktorica Sektora Upravljanja ljudskim resursima u Addiko Bank Sarajevo
Suzana Tihi-Babić, direktorica Sektora Upravljanja ljudskim resursima u Addiko Bank Sarajevo
Pored autentične i netipične organizacione kulture, njegovanja dobrih međuljudskih odnosa i brige o zaposlenicima, kandidate privlači i naš poslovni model, vizija, agilnost, moderni i inovativni pristup bankarstvu.

Suzana Tihi-Babić, direktorica Sektora Upravljanja ljudskim resursima u Addiko Bank Sarajevo, govorila je o radu u ovoj finansijskoj instituciji, te o ključnim izazovima u bankarskom sektoru.

1. Obzirom da imate izuzetno uspješnu karijeru, koje su po Vašem mišljenju ključne vještine i osobine neophodne za uspjeh u ulozi direktora Upravljanja ljudskim resursima?

Ja svoj posao volim, rekla bih da je to preduslov ne samo za moj posao, nego za većinu. Morate imati znanje, ekspertizu iz oblasti kojom se bavite, stalno učiti i ne prestati biti radoznao za novim znanjima, idejama i iskustvima. Integritet je ključan u svim oblastima poslovanja a kada se bavite ovim čime se ja bavim to je preduslov bez kojeg se ne može.

2. Na tržištu često možemo čuti da se Addiko Bank Sarajevo izdvaja po svojoj korporativnoj kulturi. Da li i koliko organizaciona kultura i vrijednosti doprinose odabiru poslodavca?

Mi smo jako ponosni na našu organizacionu kulturu i vrijednosti. To je primarno kultura povjerenja, poštovanja, pristupačnosti i otvorene komunikacije. Graditi organizacijsku kulturu je proces koji nikada ne prestaje, uvijek tu ima posla i područja koja možemo unaprijediti. Jedan od ključnih razloga zbog kojeg se nama u kandidati prijavljuju na oglase ili izražavaju želju da rade u Addiko bank je upravo prepoznatljivost naše kulture. Sve više ljudi shvataju važnost zdravih i dobrih međuljudskih odnosa, koliko je to važno za naše mentalno i zdravlje općenito. A kada govorimo o odabiru poslodavca, vrijednosti kandidata i poslodavca trebaju biti usklađene.

3. Kako se nosite s očekivanjima novih generacija, naročito generacije Z, u vezi sa radnim okruženjem, radnim vremenom i balansom između posla i privatnog života?

Uvijek je izazov kada imamo više generacija u poslovnom okruženju, nije to ništa novo i nisu pripadnici generacije Z u tom smislu posebni. Čak bih rekla da ih neopravdano prati taj glas koji nije uvijek pozitivan. Moje iskustvo nije takvo, radim sa divnim, predanim, vrijednim i posvećenim kolegama i kolegicama koji su GenZ i pravo su osvježenje. To što oni imaju drugačija očekivanja i stavove je potpuno prirodno, pa rasli su u drugačijem okruženju, treba razumjeti, jasno i otvoreno komunicirati, pokazati povjerenje i poštovanje. To je univerzalno za sve generacije. Evo npr. ako neko od mladjih kandidata očekuje da radi samo od kuće a u vašoj kompaniji je pravilo hibridni način, to jasno kažete u početku, objasnite, ishod može biti da se neće pridružiti vašoj kompaniji ali to je pošteno i transparentno. Meni je čak i drago što GenZ vrednuje svoje privatne potrebe i slobodno vrijeme, uslov je naravno obavljanje radnih zadataka i postizanje ciljeva, onda imamo zadovoljnog zaposlenika i zadovoljnog poslodavca.

4. Koliko je za Vas važna inkluzija? Na koji način kreirate radno okruženje koje odražava raznolikost među zaposlenima?

Meni je inkluzija jako važna. Pravičnost, raznolikost i inkluzija su teme koje su u posljednje vrijeme s pravom u fokusu generalno u društvu, a u poslovanju sve češće i glasnije. Mi u Addiko banci te principe živimo. Važno nam je da svi imaju pravedan i isti tretman, iste šanse i prilike, da se niko ne osjeća diskriminirano ni po kojem osnovu a ako se slučajno tako osjeti da ima način i priliku da to kaže znajući da će se organizacija odgovorno posvetiti tome.

5. Više od 70 posto zaposlenika u Addiko banci čine žene. Da li je zastupljenost žena, odnosno ravnopravnost spolova bitna zaposlenicima pri izboru poslodavca?

Tema ravnopravnosti žena I smanjenje jaza koji nastaje kako se primičemo ka C level pozicijama je već duže preokupacija i globalno, a kod nas u Addiko banci adresirana nizom aktivnosti. Ženska mentorska mreža, projekat koji je Addiko Bank pokrenula zajedno sa kompanijom Deloitte je naš doprinos I podrška mladim ženama na početku karijere. Konkretno mi u banci imamo prakse, ponašanja i inicijative kojima olakšavamo kolegicama balansiranje privatnog i poslovnog, njihov razvoj i mogućnost napredovanja.

6. Koliko je važno da zaposlenici kompanije poznaju članove uprave i obrnuto? Da li to doprinosi organizaciji u smislu transparentnosti, povjerenja i lojalnosti?

Kada govorimo o modernom liderstvu, nezamislivo je da članovi uprave budu neki nepoznati, nedodirljivi ljudi. Upravljanje po principu kontrolnog tornja danas jednostavno ne funkcioniše. Toliko je kompleksnosti, neizvjesnosti, nepredvidivosti, sve je ubrzano i odluke se moraju donositi na osnovu kvalitetne komunikacije na svim nivoima u organizaciji. Važno je kreirati prilike u kojima zaposleni mogu upoznati svoje članove uprave, pitati, predlagati, jednostavno komunicirati. Opet se vraćam na kulturu, ako vašu kulturu karakteriše pristupačnost i otvorenost, gradi se povjerenje i lojalnost.

7. Obzirom na visok stepen fluktuacije zaposlenika na bankarskom tržištu u posljednje vrijeme, koje metode koristite za privlačenje, selekciju i zadržavanje kvalitetnih zaposlenika obzirom da Addiko banka bilježi niži stepen fluktuacije nego što je na tržištu u našoj industriji?

Pored autentične i netipične organizacione kulture, njegovanja dobrih međuljudskih odnosa i brige o zaposlenicima o čemu sam već govorila, rekla bih da kandidate privlači i naš poslovni model, vizija, agilnost, moderni i inovativni pristup bankarstvu. Kandidati danas jako paze s kim rade, pa bih rekla da je Addiko tim ono što ih također privlači. Sve navedeno vrijedi i za zadržavanje zaposlenih. Naravno da će neki ljudi otići i neki novi doći, nije ni to nova pojava, važno je i tokom procesa rastanka biti fer i korektan. Nama se dešava da neki zaposlenici odu pa nam se vrate.

8. I za kraj, šta je po Vama ključ uspjeha? Kako Vi pravite balans posla i privatnog života?

Uspjeh svako doživljava i tumači na svoj način, rekla bih da je uspjeh relativna stvar. Za mene je uspjeh moja porodica. A u poslovnom smislu što nakon 23 godine rada u oblasti ljudskih potencijala i danas volim to što radim, što imam divan tim sa kojim prolazim lijepe i manje lijepe trenutke, kako u poslu, tako i u životu. Recimo tu uopšte nisam izbalansirana i mislim da ne trebam ni biti. Nisam ja poslovno jedna, a privatno druga osoba, na poslu sam stvorila životna prijateljstva i meni prija takav odnos. Imam svoje razonode, hobije i uživanja u slobodno vrijeme ali ključ je pronaći dobru ekipu, dobre ljude sa kojima ćete raditi pa balans onda dođe prirodno.