Snimci iz zraka
1k

Spojen je most u sklopu autoputa kod Počitelja, jedan od najviših u regiji: Pogledajte kako izgleda

E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
(Foto: E. M./Klix.ba)
Radovi na izgradnji mosta Počitelj dužine 980 metara privode se kraju, a njegovo otvorenje sudeći prema intenzitetu radova moglo bi biti upriličeno i do kraja godine.

Most Počitelj jedan je od najvećih u regiji po dužini i širini, a visine je stotinu metara. Radnici bh. kompanije Hering uspješno privode kraju radove na izgradnji objekta iznad Neretve koji je sam po sebi bio izazov.

Sanjin Jahić, nadzorni inženjer za mostove, u izjavi za Klix.ba je kazao da se trenutno izvode radovi na segmentu 7 koji se za razliku od ostatka mosta izvodi na fiksnoj skeli i u završnoj je fazi te je u toku betoniranje gornje ploče dužine od oko 33 metra.

"Nakon toga se postavlja oplata S6 i S7 segmenta i kada se završi spajanje tog segmenta, postavlja se oplata na vanjski dio stubova S5 i S6 i imat ćemo u cjelini završen most nakon čega ide naprezanje kablova unutar mosta. Potom će se na gornjoj površini moći uraditi hidroizolacija, betonska i sigurnosna ograda, postavljanje dilatacionih naprava i drugi radovi. Najbitnije, grubi radovi bi trebali biti završeni do kraja mjeseca", kaže Jahić.

Ističe da je ovo najveći most u regiji te da malo koji izvođač ima iskustva s ovakvim mostovima, posebno naši domaći izvođači radova, gledajući dužinu i širinu mosta. Naglasio je da je to bio izazov za sve, te da se izvođač radova trudio ispoštovati dinamiku koja je na kraju iznosila 6-7 dana po segmentu što se smatra uspjehom.

"Problemi su bili u baznim segmentima, temelju koji je na šipovima jer smo imali promjena geoloških uvjeta. Imali smo i visok vodostaj Neretve, ali sve se prevazišlo i završila se cjelina mosta. Imali smo problem i s jakim udarima vjetra jer smo transport ljudi i materijala vršili u korpama i kranovima. Nismo toliko vremena izgubili zbog vremenskih nepogoda koliko zbog problema druge prirode", izjavio je Jahić.

Na gradnji mosta u najvećem intenzitetu radova bilo je angažovano nešto više od 150 radnika, a trenutno na mostu, na samo jednom segmentu koji se privodi kraju, radi 55 tesara.

Most se s jedne strane nadovezuje na sekciju 1 dužine četiri kilometra, a nakon mosta ka jugu slijedi trasa od šest kilometara na kojoj se nalazi tunel Počitelj i mostovi M2 i M3.

"Sekcija 1 je pri kraju, ostalo je još da se stavi završni sloj asfalta, a na sekciji dva na potezu od mosta do tunela Počitelj radovi još uvijek traju. Imamo dva veća objekta, mostove M2 i M3 koji će uskoro biti završeni. Ostatak radova između mostova i tunela mi ne možemo prognozirati", zaključio je Jahić u razgovoru za Klix.ba.

Ova dionica dužine je 11 kilometara i nadovezuje se na trasu Zvirovići - Bijača dužine 12 kilometara. Uključno-isključna petlja po završetku 11 kilometara ceste i mosta Počitelj bit će u mjestu Ševaš njive.

Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići finansira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 5 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).