Sve više američkih kompanija planira zapošljavanje uslovljavati obaveznom vakcinacijom
Među njima je i restoran Bonanno Concepts u Denveru, koji će od 30. septembra sve radnike obavezati na vakcinaciju.
"Od ukupnog broja zaposlenih 20 posto njih je bilo nevakcinisano. Skoro svi oni su se u 24 sata prijavili za vakcinaciju, a nakon što smo se odlučili na ovaj korak", izjavila je Jessica Kinney, direktorica odjela za ljudske resurse spomenutog restorana.
Velike kompanije, poput United Airlinesa i Googlea, su također obavezale dio radnika na vakcinaciju. Postoje firme koje će nevakcinisanim radnicima dodatno naplaćivati troškove zdravstvene zaštite. Jedna takva je Delta Air Lines, a u njenom slučaju to će iznositi 200 dolara mjesečno.
Uprave kompanija su podstaknute da budu odlučnije u namjeri da obavežu na vakcinaciju, i to nakon što je američka Agencija za hranu i lijekove (FDA) ranije ove sedmice odobrila i vakcinaciju tinejdžera vakcinama proizvođača Pfizer/BioNTech.
Vakcinacijom se uslovljavaju i nova zapošljavanja. Prema online servisu za zapošljavanje Indeed.com, od jula ove godine se broj kompanija koje uslovljavaju zapošljavanje vakcinacijom povećao za 90 posto.
"Ovo bi mogao biti početak trenda koji će se nastaviti", ocijenila je AnnElizabeth Konkel iz Indeeda.
Vakcinacija je najčešće obavezna za radnike u marketingu, IT-ju, obrazovanju i prodaji. Prema istraživanju Gallupa, 52 posto radnika podržava obaveznu vakcinaciju, dok se 38 posto njih protivi tome. Istraživanje koje je proveo Associated Press-NORC Center for Public Affairs Researh je pokazalo da 59 posto uposlenika podržava obaveznu vakcinaciju.
Obavezivanje na vakcinaciju će učiniti da dio ljudi bude još više zainteresovan da konkuriše za određeno radno mjesto, ali bi i dio njih moglo odvratiti od te namjere, objavio je CBS News.