Trninić je uoči sastanka resornih ministara iz entiteta i BiH o ovom putu, koji će biti održan u Sarajevu 19. juna, rekao da je moguće otvoriti neka nova pitanja o pravcima puteva, ali da je stav RS poznat.
"Na sastanku u Sarajevu tražit ću konkretne odgovore. Vlada RS ne bježi od priče o autoputu Beograd-Sarajevo, ali zastupamo interese RS", rekao je Trninić za "Večernje novosti".
Ministar Trninić rekao je da će se RS držati strateških dokumenata i planova kada je u pitanju izgradnja autoputeva i brzih puteva kroz njenu teritoriju.
On je naveo da se u javnosti u vezi sa izgradnjom ovog puta pominju turski investitori, ali da nema pouzdanih informacija o tome, kao ni o spominjanim rutama.
Trninić je istakao da bi prihvatanje rute ovog puta koja bi išla preko teritorije RS podrazumijevalo da bi sve bilo u nadležnosti ovog entiteta – finansijski dio i obezbjeđivanje sredstava za izgradnju.
"Ako bismo se dogovorili o trasi koja bi zahvatala i teritoriju Federacije BiH, onda bi se morao uključiti i taj entitet, ali samo u dijelu koji zahvata njegovu površinu", rekao je Trninić.
S obzirom da se radi o ogromnoj investiciji, ministar Trninić ističe da je sada možda najrealnije da se izgradnjom jedne trake proširi postojeća trasa Sarajevo-Beograd.
On je dodao da je Vlada Srbije jasno poručila da želi vezu Beograda i Sarajeva, ali da će ostaviti BiH i entitetima da se dogovore kuda trasa treba da prolazi.
U javnosti se govori da bi jedna od ruta auto-puta Beograd-Sarajevo išla samo kroz teritoriju RS, dok bi druga zahvatala i dio FBiH oko Žepča i Tuzle, pa dalje prema Bijeljini do Beograda.
Stav Vlade RS je da je za sada najprihvatljivija "ruta tri", preko Istočnog Sarajeva, Pala, Sokoca, Višegrada do graničnog prelaza sa Srbijom u Vardištu.
Prema ranijim procjenama, trasa autoputa Sarajevo-Beograd mogla bi koštati oko 850 miliona eura i bila bi duga od 120 do 150 kilometara.