Tunel Prenj još čeka na novac, do kraja 2020. odabir izvođača koji mora preuzeti projektovanje
Prvenstveno, iz Autocesta FBiH je za portal Klix.ba rečeno kako će se do kraja ove godine raspisati tender za izbor najpovoljnjeg ponuđača za izgradnju tunela.
Kako je i ranije rečeno, potom će se uz poštivanje svih zakonitosti koje nalažu međunarodne javne nabavke i međunarodni kreditori pri odabiru izvođača, u drugoj polovini 2021. krenuti s radovima na terenu koji će trajati šest godina.
Podsjećamo, prva najava odabira izvođača u okviru većeg spiska dionica zapravo je došla krajem 2019. godine, ali do danas tunel Prenj nije stigao "na red".
Kako do novca
Procijenjena vrijednost građevinskih radova i nadzora nad izvođenjem radova za tunel Prenj iznosi 240 miliona eura. Ipak, novac za ovaj projekat još uvijek nije osiguran, što se da zaključiti iz stava Autocesta.
Finansiranje će se vršiti sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicijske banke(EIB), a dio sredstava će biti osiguran iz bespovratnih grant sredstava WBIF-a koji mogu iznositi do 20 posto vrijednosti radova.
"Obzirom da su na temelju zaključaka Vlade FBiH započele aktivnosti s međunarodnim financijskim institucijama, istoj je poslana informacija i zahtjev za odobrenjem nastavka pregovora s međunarodnim kreditorima", kazali su iz preduzeća.
Kako će se graditi
Planirani model izgradnje tunela Prenj je po principu žutog FIDIC-a koji predviđa da investitor osigura urbanističku suglasnost na osnovu idejnog projekta, a izvođač radova dalje projektuje do nivoa glavnog projekta na osnovu kojeg se dobiva odobrenje za građenje.
"Do sada je za potrebe raspisivanja tendera za izgradnju tunela pripremljen idejni projekt trase, čvorova i objektata, zatim geotehničke i studije utjecaja na okolinu, a urađena je i saobraćajna studija te su ažurirane studije izvodljivosti novoprojektirane dionice", objašnjeno je iz Autocesta FBiH.
Šta će se graditi
Obzirom na pokazatelje aktualnog i perspektivnog inteziteta saobraćaja ovaj tunel će se graditi u dvije etape.
U prvoj će se izvršiti probijanje dvije tunelske cijevi sa izradom tzv. primarne podgrade, sistema odvodnje i nosivih slojeva kolovozne konstrukcije, nakon čega će se jedna tunelska cijev "konzervirati" i koristiti za servisne potrebe kao što su ventilacija, putevi evakuacije i pristup hitnih službi.
Druga tunelska cijev, namjenski povećanih gabarita, izgradit će se i opremiti do pune funkcionalnosti za dvosmjerni režim prometa.
Podsjetimo, ključna karakterisitka tunela Prenj je njegova dužina od 10,165 km što ga čini najdužim tunelom u regiji.