U BiH 2019. prodato opet više od 10.000 novih auta, drastičan pad uvoza polovnih vozila
S druge strane, 2018. godine u BiH je uvezeno 82.905 automobila, od čega je 72.380 starih četverotočkaša, a 10.525 novih vozila. Trend uvoza novih auta, a koji je i 2019. u BiH približan iznosu iz 2018. značajan je indikator o trendu potrošnje, a naročito ako se zna da je od sredine prošle godine zabranjen uvoz automobila Euro normom manjom od 4.
Dakle, najveću zahvalnost smanjenju uvoza starih zagađivača BiH može pripisati zabrani uvoza polovnih vozila s motorom Euro 4 koja je stupila na snagu sredinom prošle godine. To ipak govori da građani jednakom mjerom kupuju nova vozila, dok je broj polovnih uvezenih auta razumljivo manji.
Kako su nam ranije kazali iz UIO, najprimjetnija je bila razlika u julu i augustu 2019. godine, odnosno prvim mjesecima nakon što je zabrana stupila na snagu.
Ukoliko se smanjenje nastavi, što predviđaju iz ovlaštenih stanica za tehnički pregled vozila, vozni park u BiH mogao bi biti u velikoj mjeri obnovljen, odnosno može se očekivati veliko smanjenje starih zagađivača.
Podsjećamo, podaci pokazuju da je gotovo 80 posto registrovanih automobila u BiH starije od deset godina, što BiH čini zemljom s najstarijim voznim parkom u Evropi.
Prema ranijim pisanjima našeg portala, a u skladu s podacima o uvozu iz UIO, uvoz vozila u našu zemlju kroz proteklih deset godina uvećao se za više od dva puta. Trend rasta uvoza, kako polovnih tako i novih vozila bilježi se od 2010. godine. Tako je u proteklih deset godina u našu zemlju uvezeno čak 524.421 polovan automobil, a tek 88.600 novih vozila.
Ipak, u poređenju s 2018. godinom, kada je u BiH uvezen najveći broj starih zagađivača u protekloj deceniji, ohrabruje podatak da smo u 2019. uvezli za gotovo 14.000 manje polovnih automobila.