U protekle dvije godine Željeznice FBiH izmirile 60 miliona naslijeđenih obaveza
Ukoliko se izuzmu troškovi amortizacije koji su na godišnjem nivou oko 30 miliona KM, Željeznice FBiH su poslovale u 2015. godini i 2014. godini pozitivno.
"Protekle dvije godine marljivo smo radili i pripremali ovu veoma važnu kompaniju za cijelu državu za vrijeme koje je pred nama. Naš cilj su Željeznice FBiH kao pokretač privrednog razvoja cijele bh. ekonomije. Mi smo infrastrukturno, materijalno – tehnički, kadrovski, ali i zakonski najsnažnija domaća kompanija koja pruža usluge prevoza putnika i roba, i kao takva, logično je da čim prije preuzmemo lidersku poziciju u tom smislu. Kao kompanija koja služi isključivo javnom interesu, dakle interesu građana i države, naš cilj je da nakon konsolidacije poslovanja kompanije kompletno znanje, tehničke kapacitete i infrastrukturu u strateškom smislu stavimo u funkciju razvoja prije svega naše privrede", izjavio je generalni direktor Željeznica FBiH Enis Džafić.
Domaćinskim odnosom u Željeznicama FBiH sa aspekta tehničko tehnološkog procesa rada, finansijskog aspekta i ljudskih resursa, racionalnim poslovanjem i uštedama u protekle dvije godine povećani su prihodi, a istovremeno smanjeni troškovi.
Osigurana je redovna isplata plata uposlenicima, tako da nema više štrajkova, koji su u proteklom periodu narušavali poslovanje kompanije, ističu iz Željeznica FBiH.
Po osnovu javnih doprinosa u šta spadaju obaveze prema Zavodu za PIO, Zavodu za zdravstveno osiguranje, Fondu za nezaposlene, u periodu 2014. – april 2016. uplaćeno je oko 26 miliona KM.
S druge strane, po osnovu pružanja usluga transporta roba i prevoza putnika u prethodne dvije godine povećan je prevoz za oko 600.000 tona roba, što je rezultiralo povećanjem transportnih prihoda u iznosu od 9 miliona KM.
ŽFBiH su u prošloj godini od Regulatornog odbora Željeznica BiH dobile Certifikat da su ispunile sve uvjete da u skladu sa EU standardima mogu održavati vučna i vučena vozila, tj. vagone i lokomotive, što je doprinijelo značajnoj uštedi po osnovu održavanja mobilnih kapaciteta. Održavanje vagona i lokomotiva većim dijelom za ŽFBiH obavljale su druge kompanije.
Upošljavanjem vlastite radne snage, smanjeni su troškovi poslovanja, i u vlastitim radionicama popravljeno je 870 vagona, 10 lokomotiva i jedan elektromotorni voz, čime je napravljena ušteda od 15 miliona KM. Takođe su potpisani ugovori sa kompanijama Elektroprivreda BiH za održavanje 37 vagona, i Aluminij d.d. Mostar za 20 vagona, čime je osiguran prihod od oko 1 milion KM, naglašavaju iz Željeznica FBiH.
Značajne uštede su napravljene tako što su nabavke svedene na minimum. ŽFBiH su vršile samo neophodne nabavke u ovom periodu, i korištene su zatečene zalihe.
Uštede u poslovanju su takođe napravljene i smanjenjem broja uposlenih prirodnim odlivom. Broj uposlenih 2013. god. bio je 3.773 , a 2016. god. je 3.494, što je 279 uposlenih manje. Na ova mjesta nisu primani novi uposlenici, nego je unutrašnjim raspoređivanjem povećana produktivnost rada.
U skladu sa Zakonom o bezbjednosti saobraćaja osigurani su svi putni prelazi, a važno je naglasiti da su od decembra 2015. god. potpisani i ugovori sa nekim općinama o održavanju putnih prelaza, što do sada nije bila praksa.
"Spremni smo za tržišnu utakmicu u kojoj ćemo pokazati sve naše sposobnosti, a sve u cilju jačanja ove Javne kompanije bez koje je moderan saobraćaj, a time i razvoj naše države nemoguće zamisliti. Željeznice FBiH su generator ekonomskog razvoja, ekološke održivosti u kojoj je smanjenje CO2 imperativ, te garant bržeg i kvalitetnijeg razvoja saobraćajnog sistema, rasterećenja drumskog saobraćaja i povećanja sigurnosti u saobraćaju. Protekle dvije godine radili smo na spašavanju ove kompanije, vrijeme koje je pred nama iskoristit ćemo za izgradnju jedne nove snažne kompanije koja će biti na ponos svih građana i cijele privrede. Mi smo svoj dio posla uradili - Željeznice FBiH su ponovno u igri, na potezu je Vlada Federacije BiH", zaključio je Džafić.