Novi koraci
140

Upravnik GRAS-a Haris Gušić: Neće biti otpuštanja, karta za komercijalu će koštati 2 KM

Piše: I. P.
Haris Gušić (Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Haris Gušić (Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Privremeni upravitelj Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća GRAS Haris Gušić održao je konferenciju za medije na kojoj je predstavio učinjene korake ka normalizaciji poslovanja i stanja u preduzeću.

Radnici

"Broj od 1.190 radnika je realan uz trenutni kapacitet GRAS-a i broj vozila koja imamo. Ipak, taj broj se mora povećati kada nabavimo više voznih jedinica i nadamo se mnogo većem broju uposlenika. Dok ne nabavimo vozila funkcionisat ćemo s trenutnim brojem uposlenika", kazao je Gušić.

On je naglasio kako nije došao da otpušta te da će u penziju otići stotinjak osoba. Također, trenutnim brojem vozila pokriva se 60 posto saobraćaja.

"Fali nam vozača i nemamo ih, za nekoliko dana ćemo raspisati konkurs za 30 vozača koji su nam neophodni u ovom periodu. Također, želim dati šansu mladim ljudima. Što se tiče Zavoda za zapošljavanje KS, njih ćemo uključiti u program penzionisanja radnika koji žele da odu u penziju. Želim im što više olakšati u saradnji s premijerom i ministrom", rekao je upravnik.

On je dodao da vozači i kontrolori do sada nisu imali zaštitu te da je uspostavljena saradnja s MUP-om koji pruža pomoć i u vezi s preprodajom kupona.

Plata, informacije i naplaćivanje

"Što se tiče usklađivanja plate s ostvarenim prihodima - o tome ne mogu ništa reći jer imamo probleme u prikupljanju informacija. Naš informacioni sistem je zastario tako da još uvijek ne možemo napraviti detaljne analize. Mi želimo jedan softver koji će obuhvatiti sve aktuelne softvere koji imaju problem komunikacije između sebe. Moramo olakšati uposlenicima pristup informacijama, jer bez toga ne možemo ništa", objasnio je Gušić.

On je rekao da se radi na optimizaciji linija - da postoje linije koje se ne voze i da postoje linije koje se bespotrebno dupliraju. Također, rekao je da će svi uposlenici od ponedjeljka imati svoje kartice koje će služiti za prijavu dolaska na posao i odlaska kući.

"Manjak ulaznih informacija je problem i kod urgentnog istraživanja stepena naplate. To će biti riješeno elektronskom naplatom kada ćemo imati informaciju koliko je ljudi u vozilima i koliko ih je platilo kratu, a onih što nisu platili bit će sve manje. Elektronska naplata je u naprednoj fazi i raspisan je tender koji će se završiti vrlo brzo. Ući ćemo u fazu naplate gdje će svima biti podijeljena kartica s fotografijom s mogućnosti jednostavne dopune, kupovine kupona preko bankomata i slično", rekao je Gušić.

Cijene usluga

"Doći će do promjene cijena karata, ali ne mora značiti da će sve biti skuplje. Naša komercijala će biti 2 marke, a promjene u ostatku tarifnog sistema su u toku. Također, Vlada je odlučila da će GRAS biti jedini prijevoznik na toj liniji, a ako Centrotrans i ostane on će morati povećati cijenu. Također, nije uredu da cijena od 1,60 KM bude ista za dvije stanice i za onoga koji ide od Ilidže do Baščaršije, ali - ko treba da plati kartu za dvije stanice ili od Ilidže do Baščaršije kada skoro svi imaju kupone? Te karte plaćaju turisti", izjavio je upravnik GRAS-a.

Na konstataciju novinara da i građani moraju kupiti pojedinačne karte, Gušić je kazao da je to zanemariv procenat ljudi.

"Nije logično da radnici firmi, u kojima su 53 KM za mjesečnu kartu uključene u naknadu za uposlenike, taj novac ne troše na kupovinu kupona", zaključio je Gušić.

Tužba protiv KS

"Vidjet ćemo šta će se desiti s tom tužbom, ali to nije jedini način da se spasi GRAS. Jedini način da se GRAS spasi je rad i pravi menadžment", rekao je Gušić.