Violeta: Najbolji primjer kako vrijednim radom i inovacijama uspjeti u našim uslovima privređivanja
Priča je krenula 2002. godine kada su počeli proizvodnju toalet papira koji se do tada uvozio u Bosnu i Hercegovinu, međutim, uspjeli su kreirati proizvod koji je kvalitetom puno bolji, a cjenovno prihvatljiviji. Kasnije su se širili na istom polju s priozvodima kao što su kuhinjski ubrusi, slijedile su vlažne maramice, a 2005. godine na tržištu su se pojavile njihove prve pelene.
Osluškujući potrebe potrošača te konstantan rad na novim proizvodima i novim tehnologijama, doveli su do toga da su 2015. nabavili novu japansku liniju za proizvodnju pelena, prvih takvih u Evropi, s inovativnom Air Dry tehnologijom, posebno kreiranih kako bi omogućile brzo upijanje i suhu kožu bebe.
Cjelokupan tekući program Violete radi se u fabrici koja je smještena u Dubravi, dijelu Gruda, a stalno se radi na razvoju novih proizvoda.
"Kod nas se uvijek nešto novo kuha", priča nam Danijela Alilović, voditeljica Odjela za razvoj i istraživanje.
Violeta se u Grudama nalazi na tri lokacije, a dok šetate upravnom zgradom, proizvodnim halama, laboratorijama ili skladištima ovog privrednog giganta, osjećate nevjericu da se sve ovo nalazi u našoj zemlji.
"Violeta danas upošljava više od 950 ljudi, od čega 50 posto žena, a 50 posto muškaraca. Prosječna dob zaposlenih je 32 godine. Najveći dio proizvodnje smješten je u Grudama, a jedan manji dio u Hrvatskoj, u fabrici u Sv. Zelini kod Zagreba. Cijelo tržište u BiH, Hrvatskoj i Sloveniji se pokriva kroz devet distributivnih centara u Bosni i Hercegovini te četri distributivna centra u Hrvatskoj i jednim u Sloveniji. U ostalim zemljama regije Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, Kosovu, Mađarskoj, Albaniji imamo jake i lojalne distributere. Osim toga, od ove godine prisutni smo i na tržištu Austrije u Sparu. Svoje proizvode izvozimo i u Njemačku, a radimo i s Libijom i Katarom", priča nam Danijela Alilović.
Uvijek je želja biti najbolji
Vizija Violete je biti regionalni broj jedan u svim proizvodima i uslugama koje nudimo.
"Vođeni time, svjesni smo da moramo imati proizvode najboljeg kvaliteta. Stoga smo stalno u potrazi za novim tehnologijama i mnogo ulažemo u edukaciju naših zaposlenika. Dajemo priliku mladim ljudima i imamo programe usavršavanja za njih", pojašnjava nam Alilović strategiju Violete.
Konkurencija je uvijek zdrava i potiče nas da budemo sve bolji. Da bismo to postigli, ističe Danijela, moramo zadobiti povjerenje potrošača, a to se najlakše radi ako imate kvalitetne proizvode. Napominje da Violeta mnogo ulaže i u marketinške kampanje koje, osim što su svima simpatične, nastoje prikazati važne tehničke detalje proizvoda. Naglasak se stavlja na istraživanje tržišta i potrebe potrošača, a onda i na konstantan razvoj proizvoda i kontrolu kvaliteta.
"Kod testiranja deterdženata za veš imamo različite uobičajene mrlje i onda mjerimo u kojem postotku je deterdžent uspio skinuti mrlju. Ta testiranja radimo na mašinama koje su najzastupljenije kod nas, ali i na onima koje su najviše korištene u zapadnim zemljama. Na taj način nastojimo održati kontinuiran kvalitet na svim tržištima", kaže naša sagovornica.
Izuzetan kvalitet moguć je i kod nas
Danijela Alilović nam priča kako su ih saradnici i poslovni partneri u početku posmatrali s predrasudama zbog zemlje iz koje dolaze, ali kad bi došli kod njih u Grude i vidjeli tehnologiju kojom raspolažu i ljude koji tu rade, brzo bi promijenili mišljenje. Mnogi ne vjeruju da je nešto takvo moguće u ovom dijelu svijeta.
"Posebno smo ponosni na činjenicu da se u našoj zemlji može proizvesti visokokvalitetan proizvod. Kada razvijate mladu radnu snagu i ulažete u ljude, sve je moguće. Osim što prvenstveno zapošljavamo našu mladu i obrazovanu radnu snagu, sarađujemo s nizom stranih stručnih saradnika, vodećih u ovoj oblasti poslovanja", kaže nam Alilović.
Pitali smo i kako se došlo do naziva kompanije Violeta, a odgovor je vrlo jednostavan - porodični.
"Vlasniku kompanije majka se zove Ljubica, kćerka također, a engleska verzija tog imena je upravo Violeta. Tako imamo lijep spoj ličnog i globalnog. I naš restoran u Grudama, Bezdan 21, koji je nedavno otvoren, dobio je ime po naselju u kojem je bezbrižne dane svog djetinstva provodio vlasnik Violete, gospodin Ćorluka", priča nam Danijela Alilović.
Osim proizvodnje, ostala područja poslovanja su i maloprodaja u Gorici i Tomislavgradu, hotel Colors Inn u Sarajevu te distribucija za neke od najpoznatijih svjetskih brendova, kao što su Barilla, Ferrero, Kinder, Trenton, Paladin i drugi.
Violeta je zaista uspješna priča, drugačija od većine onih u našoj zemlji. Nevjerovatan je podatak da sve rade sami, osim određenih sirovina koje uvoze, sve je proizvod koji nastane u njihovim postrojenjima u Grudama. Koriste vodu iz svoje bušotine, sami proizvode ambalažu, štampaju etikete, čak je i dizajn njihov, jer imaju poseban tim za taj dio.
Za djecu svojih radnika imaju vrtić prema čuvenoj Montessori metodi, a svoju društvenu odgovornost dokazuju i domom za starije i nemoćne Vita. Prekoputa fabrike u Dubravi imaju idiličnu gostinjsku kuću u kojoj odsjedaju posjetioci koji dolaze, poslovni partneri i prijatelji. Naglašava se timski duh, radi se u širokim timovima, otvorenim prostorima, gdje svako uskače kao pomoć, ako je ona potrebna.
Violeta izgleda kao jedna drugačija, izuzetno uspješna priča, slika koja želimo da u našoj državi bude preslikana na brojne druge lokacije i poslovne subjekte.