Kad je bio dijete, njegov otac mu je namijenio u nasljedstvo ostaviti porodičnu vinariju na sjeveroistoku Italije. Međutim, Mario nije ostao u porodičnom biznisu. Kada je jednom prilikom otišao na odmor u pustinju Nevada, uvidio je da su mu nakon šetnje noge postale toliko vrele i da mu je toliko neudobno u obući da je švicarskim nožem morao izrezati rupe na njoj.
Nakon toga mu je bilo puno bolje, te je došao na ideju proizvodnje obuće koja će biti prozračna i vodootporna.
"Proveo sam tri godine radeći na patentu, koji sam onda ponudio svim velikim firmama u toj oblasti, ali niko nije vjerovao u mene", ispričao je ovaj 62-godišnjak. "Ipak, ja sam snažno vjerovao u taj projekt. Ideja je bila tako jednostavna, bilo je tako lako objasniti".
Kad su ga slavni proizvođači obuće odbili prije 17 godina, tada 45-godišnjak u banci je podigao kredit i pokrenuo vlastiti biznis - Geox. Postao je milijarder.
Za početak je zaposlio pet mladih ljudi iz svog sela Biadene di Montebelluna, od kojih nijednog nije poznavao niti je iko od njih ikad prije radio, a kamoli imao iskustva u poslu.
Danas je Geox globalno popularna kompanija sa 30.000 radnika (uključujući pet prvih zaposlenih), te sa 1.300 prodavnica širom svijeta.
Nakon prvobitnog fokusa na obuću, postepeno su se proširili na odjeću. Na berzi u Milanu pojavili su se prije 10 godina, sa prodatih 29 posto dionica. Preostalih 71 posto ostalo je u vlasništvu Polegata.
Uprkos spektakularnom rastu poslovanja, Polegato kaže da je s Geoxom krenuo vrlo sporo, radeći taj posao "skoro kao hobi", dok se još bavio poslom u vinariji kako bi zaradio platu.
Kaže da je pogriješio što je potrošio tri godine života pokušavajući da proda svoje patente. Žali što nije počeo s tim poslom ranije.
Smatra da je ispravno što je odmah u 100 zemalja prijavio svoj izum.
"Morate zaštititi svoje ideje", kaže čovjek čiji je proizvod i dalje unikatan.
Polegato je član Evropskog zavoda za patente i pomaže u procjeni nominacija za evropsku nagradu u oblasti inovacija. Uz to i predaje na temu intelektualnog vlasništva.
Ističe da u Italiji djecu u školama ne uče inovacijama, niti ih podržavaju u tome.
"Talijanski poduzetnici imaju dobar ugled na međunarodnom tržištu, ali to isto poštovanje nemaju i političari", dodaje on. "Političari pričaju o reformama birokratije, ali niko ne priča o ekonomiji, o poticajima za poduzetnike".
Ipak, ni Geox nije kompanija bez problema. U prvih devet mjeseci 2013. godine prodaja im je pala za 11,9 posto, a u posljednjem finansijskom izvještaju istakli su da su teško pogođeni krizom u eurozoni. Zbog toga je došlo do reorganizacije u kompaniji, te zatvaranja prodavnica u Evropi, 115 u toku 2013. godine, a planirano je i 68 ove godine. Istovremeno, u Aziji će otvoriti 400 novih prodavnica, i to u Kini.
Geox se susreće i sa novim izazovima, kako proizvesti obuću za različite vremenske uslove koji će zadovoljiti modne ukuse širom svijeta, a da to istovremeno bude obuća urbanog stila koju ćete moći nositi 10 sati dnevno.