Vlast subvencionira aviokompanije koje će letjeti iz Tuzle, za opoziciju je sporan Air Montenegro
Međunarodni aerodrom u Tuzli našao se u problemu nakon zatvaranja baze aviokompanije Wizz Air, ali i privremene suspenzije letova koje je imao Ryanair. Zbog toga je menadžment krenuo u pronalazak novog prijevoznika, a u konačnici riječ je o Air Montenegru, kojem je zasad dozvoljeno uspostavljanje letova ka Nizozemskoj i Turskoj.
U cilju izlaska iz problema te zračne luke Vlada TK je predložila, a kantonalna skupština danas i usvojila rebalans budžeta kroz koji se aerodromu daje dva i po miliona maraka za subvencioniranje novih aviokompanija koje žele uspostaviti saobraćanje.
"Postojala je potreba da obezbijedimo sredstva koja će aerodrom putem javnog poziva usmjeriti prema osiguranju aviolinija koje su ukinute odlaskom Wizz Aira. Javni poziv je sačinjen na bazi onoga što je uradio Sarajevski kanton. Preduslov za raspisivanje je bio postojanje sredstava koja smo osigurali. Vjerujem da će u konačnici ovo biti prepoznato kao model rješavanja problema", kazao je premijer TK Irfan Halilagić.
Iako je rebalans budžeta izazvao raspravu zastupnika, Halilagić navodi da se njime žele riješiti gorući problemi u Tuzlanskom kantonu. Pored aerodroma, kroz izmjene budžeta novac se daje i UKC-u Tuzla u koji je inače u posljednjih godinu i po dana usmjereno više od 20 miliona maraka.
"Mi smo tamo zatekli takvo stanje po kojem gdje god da usmjerimo sredstva nećemo pogriješiti, bilo u nabavku opreme, nabavku aparata ili infrastrukturne projekte. U ovom trenutku oko 1,1 milion KM ide prema dvije ključne stvari, odnosno početak rada dječije psihijatrije te za adaptaciju i rekonstrukciju Klinike za ginekologiju i akušerstvo", naveo je Halilagić.
Iz opozicije su imali nekoliko primjedbi na rebalans budžeta, koje su prevashodno proceduralne prirode. Ističu i da sjednica hitnog karaktera zbog tuzlanskog aerodroma, odnosno dodjele sredstva, kao takva uopće nije trebala biti, jer problem sa tom zračnom lukom postoji od maja, a novac stoji već tri mjeseca.
"Tuzlanski kanton ima znatno više problema koji nisu uvršteni u rebalans. Rebalans i budžet su u visini 680 miliona KM, dok je prije dvije godine bio između 500 i 550 miliona maraka. Ova vlada ima znatno više novca nego što su imale prethodne, a praktično ništa nemamo vidljivo na terenu", kaže predsjednik Kluba zastupnika opozicionog SDP-a u Skupštini TK Dževad Hadžić.
Govoreći o Međunarodnom aerodromu u Tuzli, Hadžić navodi da je bilo očekivano da Vlada TK skupa s menadžmentom tog javnog preduzeća, pripreme informaciju o tome zašto su ih Wizz Air i Ryanair napustili u roku mjesec dana.
"Ryanair je najveći prijevoznik u niskobudžetnim letovima, dok je Wizz Air partner sa kojim je Vlada TK prije nekoliko godina odlučila razvijati Aerodrom u Tuzli. Odluka kroz rebalans budžeta bi imala smisla da smo dobili spomentu informaciju te da se sufinansiraju linije, a ne aviokompanija koju žele potjecati, kako sam razumio. Ponudu od Ryanaira smo imali prije dvije godine te smo je odbili, a ako sam dobro vidio iz medija, to bi sada praktično bio crnogorski avioprijevoznik. Ne razumijem politiku da izgubite Ryanair i Wizz Air, a onda subvencionirate nekog prijevoznika za kojeg ne znate da li još negdje vozi", dodaje Hadžić.
Na hitnoj sjednici Skupštine TK, usvojena je i odluka o kreditnom zaduženju Vlade TK kod Razvojne banke FBiH u iznosu od 20 miliona KM. Opozicija sa ovim nije bila saglasna.