Potpisan ugovor
7

Za projekat izgradnje pristupne ceste tunela Hranjen izdvojeno 8,5 miliona maraka

E. A.
Aida Obuća i Denis Lasić
Aida Obuća i Denis Lasić
Premijerka BPK Goražde Aida Obuća danas je sa predstavnicima federalnog ministarstva prometa i komunikacija potpisala ugovor vrijedan 8,5 miliona maraka s ciljem izgradnje brze ceste Prača - Sarajevo.

Prema riječima premijerke BPK Goražde potpisan je ključni ugovor za intenziviranje procesa spajanja BPK Goražde sa Kantonom Sarajevo.

"Zahvaljujući sinergiji djelovanja Vlade BPK Goražde i Vlade FBiH danas je u Sarajevu potpisan ključni ugovor za realizaciju izgradnje pristupne ceste tunela Hranjen iz pravca našeg kantona. Zahvaljujem se Vladi FBiH na čelu sa premijerom Novalićem što je uz već izdvojena sredstva za izgradnju tunela Hranjen, ovim činom dodatno podržala ovaj proces od ključnog značaja za naš kanton", izjavila je Aida Obuća, premijerka ovog kantona.

Podsjećanja radi, projekat podrazumijeva provođenje procesa eksproprijacije te izgradnju pristupnih cesta sa obje strane tunela Hranjen, a odlukom Vlade FBiH je definisano da će implementatori biti kantonalno Ministarstvo privrede i JP Autoceste FBiH.

Vlada Federacije BIH je i krajem septembra ove godine izdvojila 13 miliona KM za izgradnju brze ceste od Sarajeva do Goražda. Tada je saopćeno da je novac namijenjen za eksproprijaciju, izgradnju, nadzor i tehničku konsultaciju i da će se prenositi u tranšama, nakon što Ministarstvo saobraćaja i komunikacija FBiH dostavi dokaze o izvedenim radovima ili uslugama. Također, implementator projekt Autoceste FBIH bit će u obavezi kvartalno izvještavati ministarstvo o realizaciji projekta.

Podsjetimo i da je kompanija Euro-asfalt u julu ove godine dobila posao za nastavak gradnje tunela Hranjen, a ugovor je vrijedan 39,3 miliona KM, kako su tada saopćili iz Autocesta FBiH.

Vlast je prije tri godine obećala da će 2022. biti završena izgradnja nove saobraćajnice od Sarajeva do Goražda, međutim podsjetimo i da je gradnja tunela Hranjen bila obustavljena prošle godine kada se pokazalo da je najveći dio novca, preciznije 97 posto od ukupno 81 milion koliko je trebala koštati gradnja tunela, potrošeno za urađenih svega 35 posto projekta.

Kao razlog propusta u gradnji pomenute su razlike između predviđenih i stvarnih geoloških uslova na području na kojem se tunel gradi. Ocijenjeno je da je to za posljedicu imalo razliku između ugovorene i realizovane dužine iskopa i gradnje.

U aprilu ove godine iz Autocesta FBIH za Klix.ba odgovorili su da bi gradnja tunela mogla koštati više od 200 miliona KM. Tada je najavljeno i mogućnost kreditnog zaduženja za okončanje projekta.

Ugovor o gradnji tunela Hranjen potpisan je u septembru 2018.godine , a kompanija Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo ovaj posao je trebala okončati za 36 mjeseci kako je precizirano ugovorom.