Koridor 5C
182

Zahuktava se priča o gradnji tunela Prenj, načelno zainteresovano 17 kompanija

R. D.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Tunel Prenj vjerovatno je najveći graditeljski projekat u historiji naše zemlje, a konkretni obrisi ove velike investicije na Koridoru 5C već se naziru.

U organizaciji JP Autoceste FBiH prije pet dana održan je Road Show na kojem su svim zainteresiranim konzultatntima prezentirani projekti za dionice Ovčari–Tunel Prenj–Mostar sjever i Mostar sjever–Mostar jug. Na Road Showu za tunel Prenj sudjelovalo je 17 zainteresiranih poduzeća, dok je za dionicu Mostar sjever–Mostar jug zanimanje iskazalo 15 poduzeća.

Ukupni procijenjeni troškovi radova i konzultatntskih usluga za novih 35 kilometara autoputa na tri dionice (Ovčari–Tunel Prenj, Tunel Prenj i Tunel Prenj–Mostar sjever) iznose 540 miliona eura, a sredstva bi se osigurala od međunarodnih kreditora (EBRD, EIB, WBiF), ali i vlastitih sredstava Autocesta FBiH.

Uz ovakav finansijski aranžman otvara se i mogućnost prijave za bespovratna sredstva Europske unije u iznosu do 120 miliona eura.

Planirano je da izgradnja tunela Prenj krene iduće godine i da traje šest godina. Kako je za Večernji list kazao federalni ministar prometa i veza Denis Lasić, tunel Prenj predstavljat će veliki izazov, ali njegova izgradnja donijet će velike strateške pogodnosti u kontekstu saobraćajnog povezivanja, a što za sobom vuče i ekonomski napredak.

Nabava radova za izgradnju vršit će se po principu žutog FIDIC-a, uz elemente zelenog FIDIC-a, kako bi se u pogledu konačne cijene izgradnje rizik investitora smanjio na minimum.

Dužina tunela Prenj, po idejnom projektu, iznosi 10,165 km, što ga čini najdužim tunelom u regiji.

Za početak je bila građena jedna cijev tunela i druga tehnička cijev. Alun Thomas, neovisni projektant tunela, na stručnom skupu prošle godine posebno je ukazao na dvije činjenice koje se vežu za ovaj projekt. Prva je sama dužina od 10 km, istaknuvši da u svijetu postoje samo 22 ili 23 tunela koja su duža, a ti gabariti sa sobom vuku i brojna pitanja koja se odnose na geologiju i hidrologiju.