Spašavanje preduzeća: GRAS-ovci čiste tramvaje kao prije rata, Gušić tvrdi da neće otpuštati prave radnike
U obilasku ovog preduzeća na licu mjesta smo zatekli akciju detaljnog pranja i čišćenja tramvaja. Kako su nam kazali radnici, "tramvaji se ovako nisu čistili još od prije rata".
"Rekao sam kako ću prvo očistiti vozila i evo, tramvaji se prvo čiste jer su nam oni najviše tehnički dostupni. Prisutan sam ovdje i gledam kako radnice čiste. Osam tramvaja je dosad očišćeno, a u naredna tri do četiri dana sve ćemo ih očistiti. Poslije prelazimo na autobuse", rekao nam je Gušić na početku razgovora.
Oko 15 radnica iz svih GRAS-ovih službi čiste tramvaje svim mogućim sredstvima. Najteže im je, kažu, brisati grafite ispisane markerima. U dvije smjene, po deset tramvaja dnevno uspiju detaljno izribati, a plan je da svih 50 tramvaja zablistaju do srijede.
Prije nego smo ga krenuli pitati za planove u budućnosti, Gušić nas je uveo u jedan očišćeni tramvaj. Miris deterdženta, blistavi prozori i podovi bez uvredljivih crteža i natpisa nesvakidašnji su prizor za nas kao i većinu korisnika gradskog prijevoza.
Moj odgovor na sve će biti rezultat
U narednih 30 dana Gušić ima zadatak sačiniti sanacioni program preduzeća GRAS. Kaže kako će javnost biti obaviještena o svim novim mjerama.
"Sve što se dosad pričalo su nagađanja u kojima ima istine, ali ja još nisam svoje planove detaljno predstavio. Premijer Konaković je dao svoje izjave i ja ne ulazim u to. Da li ću ja po tome djelovati i slušati ga, vidjet ćemo u budućnosti. Ne želimo izlaziti u javnost sa nečim što nam možda Skupština Kantona Sarajevo neće odobriti. Moj princip rada je akcija-reakcija. Moj odgovor na sva nagađanja će biti rezultat. Samo me to interesuje", naglasio je Gušić.
Novi upravnik GRAS-a dalje nam pojašnjava kako prije svega želi smanjiti gubitak preduzeća kako bi mogao početi razmišljati o vraćanju dugova.
"Dugovi GRAS-a su ogromni. Imam svoje načine kako ću ih vraćati. Otpuštanja radnika, ali naglašavam, radnika, neće biti. Pokušavamo preko direktne zarade GRAS-a, a to je prodaja karata, doći do manjih gubitaka u preduzeću. Penzioneri više neće morati dolaziti do nekog od naših podajnih mjesta već će moći kupone kupiti i u njihovim mjesnim zajednicama. Otvorili smo naša prodajna mjesta i produžili radno vrijeme da ljudi imaju više vremena za kupovinu karata. Radit ćemo i subotom. Tako želimo povećati prodaju karata", pojasnio nam je Gušić.
Vanredna situacija
Na pitanje šta će se desiti sa najavljenim ukidanjem tramvajskih stanica i pokretanjem elektronske naplate, Gušić nam kaže kako još ne može donijeti odluku o tome bez Vlade KS.
"Ne smijemo zaboraviti da GRAS ima elektronsku naplatu, ali ona funkcioniše u nekoliko vozila. Očekivanja su bila jedna, ali rezultati drugi. Tehnologija je čudo. Pravim jedan plan po kojem smo napravili 19 verzija, a još nemamo verziju po kojoj ćemo pustiti u pogon elektronsku naplatu", kazao nam je Gušić.
Okupljen pred radnicima, Gušić govori kako je situacija u preduzeću "vanredna, ali radno vrijeme normalno".
O plaćama i doprinosima za radnike još nema mnogo priče.
"Bit će vrlo brzo", kratko je prokomentarisao Gušić.
Iako ne znaju kakva sudbina čeka njih i preduzeće u kojem rade, GRAS-ovci ističu kako imaju volje boriti se za bolje sutra. Gušiću u prolazu poručuju kako se treba moliti "da im ne nestane snage".
Podsjećamo, akumulirani gubici GRAS-a su veći od 350 miliona, prema Poreskoj upravi, uposlenicima i Upravi za indirektno oporezivanje.
Na kraju razgovora Gušić je ponovio kako smatra da može pomoći GRAS-u. Ispratio nas je uz riječi: "Neka svaki radnik zna kad dolazi na posao", pokazujući na sat koji je postavio na portirnicu dolaskom na poziciju upravnika.