Vozili smo KIA Stinger: nastao prema evropskom receptu sportske limuzine
Kupeovsku limuzinu Stinger KIA je kod nas ponudila još početkom ove godine te je do sada privukla dosta pažnje. Sasvim opravdano. Dugačka silueta s mišićavim zadnjim dijelom i svjetlima, koji su nas u kompletu neodoljivo podsjetili na Maserati 3200 GT, zaista izgleda atraktivno i prema mjerilima italijanskih sportskih limuzina. Stinger i jeste evropski dizajnerski proizvod koji je nastao u dizajnerskom centru Kia Motors u Frankfurtu. Kao što je bio slučaj proteklih 11 godina i kod nastanka ovog modela glavnu riječ imao je Peter Schreyer, vođa dizajna i predsjednik korporacije Kia Motors, uz svoju desnu ruku Gregorya Guillaumea koji je vođa dizajna u Kia Motors Europe.
Ova uigrana ekipa zaista je još jednom napravila dobar posao, s tim da su ovdje zaista bili nešto slobodniji. Stinger tako ima pregršt neobičnih detalja, od kojih su neki zaista potrebni i funkcionalni, dok su neki tu samo za pokazivanje. Tu se tako prije svega ističu upečatljivi otvori na poklopcu motora, s tim da to uopšte nisu otvori nego tek dekoracija koja nema funkciju. S druge strane, veliki otvori na prednjem braniku i na blatobranima itekako imaju funkciju i ujedno odlično izgledaju, baš kao i zadnji difuzor. Moramo pohvaliti i četiri ispušna "topa" na Stingeru GT koji su zaista pravi metalni završeci izduva te KIA u tom pogledu na svu sreću nije pratila trend evropskih marki koje kriju ispušne cijevi i stavljaju hromirane dekoracije na njihovom tradicionalnom mjestu.
Zanimljiva forma Stingera jednako je impresivna i u standardnim verzijama, poput ove sa 2,2-litarskim turbodizelskim motorom te uz odličan izbor boja Stinger zaista s lakoćom privlači pogled, bio u GT verziji ili ne.
Stinger dakle želi biti originalan i kapacitetan "gran tourismo" koji je spreman na dugačke ture, ali uz to nudi i odlične performanse i užitak u vožnji. Za to je neophodna i ugodna unutrašnjost. Na prvi pogled, tu izgleda da je KIA pomalo izgubila originalnost pa možemo prepoznati neke detalje na vratima i ventilacionim otvorima koji previše podsjećaju na one iz Mercedes-Benza.
Ipak, već na prvo sjedanje u Stinger GT to se uopšte ne čini kao velika mana, jer ono što je najvažnije za vozački auto je odlično pogođeno. Vozačka pozicija je odlična, može se sjediti dovoljno nisko, upravljač se izadšno podešava i prilično je paralelan prsima vozača, dok upravljač odlično "leži" u rukama. Voljeli bismo tek da je centralni "tunel" malo sretnije oblikovan na mjestu gdje se često oslanja vozačeva desna noga. Pogotovo pri vožnji kao na ovoj na stazi to može malo smetati.
S druge strane, kvalitet izrade i količina opreme su na vrlo zavidnom nivou, iako se to treba očekivati od automobila ovog cjenovnog ranga i performansi, dobro je vidjeti da KIA nije odustala od svog principa bogatog opremanja automobila.
Također, pribojavali smo se da atraktivan oblik karoserije neće dozvoliti ugodna putovanja na zadnjim sjedištima. Ipak, zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku i niskom smještaju sjedišta i nazad se vrlo ugodno sjedi te za prosječno visoke putnike ima sasvim dovoljno mjesta da i frizura ostane netaknuta.
Odličan izbor motora i za one koji ne žele GT
KIA za Stinger nudi tri motora i sve ih je smjestila uzdužno ispod dugačkog poklopca motora.
Tako očekuju da će u Evropi najpopularniji motor biti 2,2 turbodizelaš koji proizvodi 200 KS i ima maksimalnih 440 Nm. I s ovim motorom Stinger je vrlo dinamičan i ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 225 km/h.
Ulazak u svijet turbo benzinaca počinje sa 2,0-litarskim četvorocilindrašem koji proizvodi 255 KS pri 6.200 o/min i 353 Nm. Uvjereni smo, ipak, kako bi upravo ovaj dvolitarski turbobenzinac trebao biti najpoželjniji izbor jer nudi odlične performanse uz dosta privlačniju cijenu od snažnijeg GT modela.
Stingerov najsnažniji motor je 3,3-litarski twin turbo V6 'Lambda II' benzinski motor najveće snage 370 KS pri 6.000 o/min, obrtnim momentom od čak 510 Nm u intervalu od 1.300 do 4.500 o/min. S ovim motorom Stinger GT uz pogon na sve točkove i automatski mjenjač ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,9 sekundi, čime je dobio i titulu najbrže serijske KIA-e svih vremena. Također, s ovim motorom Stingerov se brzinomjer zaustavlja na 270 km/h.
Stinger donosi i drugu generaciju 8-stepenog automatskog mjenjača koji je serijski kod sva tri motora. Osmostepeni automatik, koji je Kia sama razvila, dovoljno je brz te je uglavnom bolji izbor ostaviti ga u automatskom načinu rada. Preko fino oblikovanih prekidača na upravljaču možete i sami mijenjati stepen prijenosa te je i tada dovoljno brz.
Novi igrač koji iznenađuje iskusnim potezima
Nakon dva kruga na Navaku ostali smo pozitivno zatečeni. KIA Stinger nije samo dobro dizajnirana limuzina sa snažnim motorom. Ovaj auto se vozi odlično, čak i puno bolje nego što izgleda.
Dovoljan je to razlog za još nekoliko krugova i podizanje tempa. Spolja inače uglađen i gotovo pretih turbo V6 motor unutra ima puno bolji zvuk, naravno, kao i kod svih ostalih sada, u tome mu izdašno pomažu odlični Harman Kardon zvučnici, ali to rade odlično i vozač teško da može primijetiti da je zvuk sintetički pojačan.
Kroz zavojiti i tehnički zahtjevan dio staze Navak Stinger GT je neočekivano agilan, uprkos dužini od preko 4,8 metara i težini od 1,8 tona. Tu do izražaja dolazi širok trag točkova i nisko težište, a zanimljivo da uprkos pogonu na sve točkove i teškom "nosu" Stinger GT ne teži podupravljanju.
Također, Stinger GT i u Sport+ načinu rada ostaje naglašeno ugodan te nije od onih sportskih limuzina koje su samo sportske i svoje putnike muče krutošću i vibracijama na putovanjima.
Malo nam je jasnije bilo kako je KIA ovako brzo naučila napraviti ovako svestran sportski gran tourismo kada smo među imenima odgovornih za razvoj pročitali i ime Albert Biermann. Da, to je isti onaj Albert koji je iskovao zanat u BMW-ovom M odjelu i vodio razvoj fenomenalnog Hyundaija i30 N koji je preko noći postao jedan od trenutno najboljih hot hatch modela. Također, KIA je sa Stingerom potrošila i dosta dana na stazi Nordschleife, s tim da su za razliku od nekih ipak ostavili fokus i na ugodnosti automobila.
Zanimljivo, nakon Stingera GT isprobali smo i Stinger s dizelskim motorom, a razlike su, jasno, očite. Puno lakši i bezosjećajniji upravljač, mekši ovjes i više naginjanja i naravno dosta skromnija ubrzanja otkrivaju da će dizelski Stinger biti izbor onih koji prave puno kilometara na otvorenoj cesti. Zanimljivo, Stinger u osnovnim verzijama dolazi uz zadnji pogon pa nas je i dizelski model zabavio živahnim zadnjim dijelom. Elektronski program stabilnosti ipak drži sve pod kontrolom, ali je vrlo zabavno tu i tamo gasom ovako veliku limuzinu "namjestiti" u zavoju.
Stvar prestiža, a ne velikih brojeva
Čim se pojavio Stinger bilo je jasno da to nije auto kojim KIA namjerava pokoriti svijet poslovnih limuzina. Jednostavno, uz uspjeh i izgradnju imidža to je model koji je KIA sada morala imati. Razvoj ovakve limuzine nije jeftin, što se vidi i u cjenovniku, pa tako najpristupačniji košta malo manje od 90 hiljada maraka i donosi vrlo bogat EX paket opreme, benzinski motor od 255 KS uz zadnji pogon i automatski mjenjač. Osnovni dizelski model ima skoro istu cijenu i dolazi uz isti paket opreme i zadnji pogon.
Najprivlačniji Stinger u GT izdanju uz 3,3 T-GDI motor i AWD pogon košta malo više od 117 hiljada maraka te praktično ne zahtijeva nikakve dodatne doplate. Jasno je, Stinger nije KIA koja želi svoj prolaz na tržištu tražiti dobrom cijenom, nego svojom posebnošću. Kupeovske limuzine za približno isto novca i uz slične performanse nude i evropske marke, ali činjenica je da je KIA Stingerom još jednom uspjela iznenaditi posebnošću i izuzetnom realizacijom dobre ideje.