Nastavak gradnje Južne longitudinale ni na vidiku, trasa je upitna, a eksproprijacija zahtjevna
Južna longitudinala prolazi kroz dijelove općina Centar, Novo Sarajevo i Novi Grad, počinje na Skenderiji te povezuje Grbavicu, Hrasno, Aneks, Švrakino Selo i Alipašino Polje, a završava na Vojničkom Polju.
Trasa ide starom cestom, a njeno širenje i modernizacija od strateškog su značaja za "saobraćajno zdravlje" glavnog grada BiH.
Opsežni radovi na najzahtjevnijim dijelovima Južne longitudinale su počeli još 2013. godine, ne računajući ulicu Terezija. Nastavljeno je 2016. godine uz okončanje u 2018. godini, odnosno završetak velikog kružnog toka u naselju Hrasno.
U Općini Novo Sarajevo je ostao problem zgrade na Grbavici i nekoliko stotina metara neizgrađene ceste u tom dijelu grada, dok se nastavak gradnje ka zapadu prebacuje na teritoriju Općine Novi Grad, tamo gdje se stalo 2018., nedaleko od Bosmala. Trasa je dugačka oko 3.000 metara.
Iz Općine Novi Grad nam je saopćeno da se trenutno usaglašava regulacioni plan, tačnije, planska dokumentacija koja treba da tretira trasu Južne longitudinale, a ističu kako Zavod za planiranje KS provodi navedene aktivnosti. Iz Zavoda za izgradnju KS su nam rekli kako je moguća i promjena trase kojom bi prolazila Južna longitudinala.
"Nakon usvajanja regulacionog plana, a s obzirom na to da je ova saobraćajnica od kantonalnog značaja, u ime Direkcije za puteve KS Zavod za izgradnju KS treba podnijeti zahtjev za urbanističku dozvolu, zatim i zahtjev za eksproprijaciju zemljišta. Tek na osnovu ovih postupaka Općina može početi provođenje procesa eksproprijacije. Uvažavajući značaj ovog projekta, ne samo za građane naše općine, nego kompletnog kantona, iskreno se nadamo da će nadležne institucije što prije izvršiti navedene aktivnosti, kako bi se ovaj projekt u najkraćem roku realizirao", navedeno je iz Općine Novi Grad.
S druge strane, Mirza Hulusić, direktor Zavoda za izgradnju KS, također je rekao kako slijedi dogovaranje detalja o projektnoj dokumentaciji, ali i eventualne izmjene trase za Južnu longitudinalu u Novom Gradu.
"Ono što mi iz zavoda znamo je da Direkcija za puteve KS, Općina Novi Grad i Zavod za planiranje razmišljaju da pristupe izradi projektnog zadatka za potencijalnu izmjenu trase Južne longitudinale na teritoriji Općine Novi Grad. Oni sigurno imaju više informacija o tome kako će to izgledati i šta je plan. Dok taj proces ne bude završen i dok ne bude projektne dokumentacije, nema pristupanja eksproprijaciji zemljišta za potrebe izgradnje", kazao je Hulusić.
Iz priložene galerije se može vidjeti da je situacija na terenu izuzetno kompleksna pa se, s obzirom na ranija iskustva u Sarajevu, brzo okončanje procesa eksproprijacije ne može očekivati. U znatnom dijelu trase širenju saobraćajnice na put staju privatne kuće.
Također, rano je čak i nagađati vrijednost radova i vrijednost eksproprijacije. Dok se radovi mogu finansirati iz, recimo, banke poput EBRD-a, eksproprijacija zavisi isključivo od budžeta i to je još jedan razlog što se na brzinu ne može računati. Takav primjer imamo na Prvoj transverzali.