Mostarci protestovali protiv autoputa preko plodnih polja: Nek zna Terzić da ćemo biti živi zid
Nura Stein, mještanka Kosora, smatra da je ciljani prolazak autoputa plodnom dolinom, a ne brdima iznad Mostara, nametnut te da građani nikad to neće prihvatiti.
"Pozivam gospodina Terzića (direktora JP Autoceste FBiH, op.a.) da se ozbiljnije pripremi, a ne da svaki put zamuckuje. Nek zna da mi ne damo ovaj prostor da se koristi za autoput. Ranija rješenja su odbačena, a ovo nametnuto da bi neko stavio lovu u svoj džep", kazala je Stein pokazujući peticiju koju je potpisalo više od tri hiljade građana.
Građani smatraju i kako politika kroz ovaj projekt ponovo zavađa narode u dolini Neretve, a koji, velikom većinom povratnici, u postratnim godinama grade snažan i postojan suživot.
"Ja ću prva biti u živom zidu i niko mašinom neće proći preko moje zemlje. To tražim i od svojih komšija. Neka Terzić traži druga rješenja", izjavila je Nura Stein.
Ljubica Adžović se prije 21 godinu vratila u Malo Polje, a planirana trasa autoputa A1 južno od Mostara mogla bi je ponovo protjerati s njenog rodnog praga.
"Vratila sam se na golo, sve srušeno, ali smo uspjeli obnoviti svoj dom. Sad ponovo hoće da nam ga sruše. Teško nam je i nikad na to nećemo pristati. Mi živimo od zemlje, mučimo se, radimo, ali nismo gladni. Bez zemlje ćemo ostati i gladni i žedni", kazala je Ljubica.
Srpska povratnička populacija u mjestu Ortiješ, pored Aerodroma Mostar, posebno bi mogla biti ugrožena. Slavko Berberović kaže da je kriva politika i međunarodna zajednica.
"Kazali su da se svako treba vratiti na svoje ognjište, a evo nam ga sada ruše. Gone nas odavde jer kao nema mjesta za autoput. Evo im brda", smatra Berberović.
Zastupnik u Federalnom parlamentu Demokratske fronte Ahmed Džubur kaže da su na današnjim mirnim protestima zastupljene sve političke opcije.
"Svi dajemo glas protiv flagrantnih kršenja zakonskih normi i aktivnosti koje treba da rezultiraju egzodusom domicilnog stanovništva, ali i ljudi koji decenijama ovdje stvaraju kuće i vikendice. Odlukom iz kafane, bez javne rasprave, želi se trasa autoputa na području koje za to nema nikakve predispozicije", kazao je Džubur.
Arhitektica Maja Popovac, profesorica na Građevinskom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić, kaže kako je posljednjih godina intenzivno proučavana ova problematika te kako je trasa koja je ranije planirana preko Podveležja mnogo primjerenija.
"Trasa Podveležjem razvila bi nerazvijene dijelove zemlje i značila bi dvostruku održivost. Održivost i ovog dijela koji se etablirao kao jedan agro-kulturni raj, a u isto vrijeme bi istočna Hercegovina dobila puno bolju povezanost i prosperitet", izjavila je Popovac.
Semir Drljević Lovac, predsjednik Prve mostarske partije, pozvao je građane Blagaja, koji misle da neće biti zahvaćeni ovim problemom, da se više uključe u borbu protiv spomenute trase koja prolazi nekoliko kilometara od ovog mjesta.
"Siguran način uništenja grada je prolazak autoputeva kroz srce grada. Nauka kaže da je ova trasa najveća glupost. Ovo je osmišljeno u nekim idiotskim kuhinjama", kazao je Drljević.