Pozitivni efekti
31

Zabrana uvoza motora Euro 4 daje prve rezultate, smanjen broj uvezenih starih zagađivača

Dž. L.
Foto: F. K./Klix.ba
Foto: F. K./Klix.ba
Zabrana uvoza polovnih vozila s motorom Euro 4, koja je na snazi već dva mjeseca, znatno je utjecala na smanjenje uvoza starih zagađivača u našu zemlju ove godine u odnosu na isti period prošle godine.

Kako saznajemo iz Uprave za indirektno oporezivanje (UINO) BiH, u periodu od juna do augusta ove godine u našu zemlju uvezeno je 17.239 automobila, dok je u istom periodu prošle godine u BiH uvezeno 21.764 automobila.

Najprimjetnija je razlika u julu i augustu. Naprimjer, u augustu prošle godine u BiH su uvezena 6.643 automobila, dok je ove godine taj broj umanjen za 1.811 vozila. Slični su podaci i za juli ove godine kada je u BiH uvezeno 2.178 vozila manje u odnosu na juli 2018. godine.

"Prema prikazanim podacima, vidljivo je da je nakon stupanja na snagu nove odluke o motoru koji može biti u vozilima koja se uvoze u BiH, došlo do pada broja uvezenih vozila", kazao nam je Ratko Kovačević, glasnogovornik UINO BiH.

Ukoliko se smanjenje nastavi, što predviđaju iz ovlaštenih stanica za tehnički pregled vozila, vozni park u BiH mogao bi biti u velikoj mjeri obnovljen, odnosno može se očekivati veliko smanjenje starih zagađivača.

Enes Maslo iz ovlaštenih stanica za tehnički pregled Sarajevo-osiguranja ističe kako se u posljednjih pet godina pojavljuje sve više novih vozila.

"Mogu reći kako je sve manje vozila iz osamdesetih i devedesetih godina, tipa Golf 2 ili Golf 3. Na tržištu se pojavljuju nova vozila i generalno se dosta čistimo od starih vozila", rekao nam je Maslo.

Odluka o zabrani uvoza vozila s motorom Euro 4 trebala je stupiti na snagu još 1. aprila ove godine, ali iz UINO su produžili rok zbog onih koji su u međuvremenu uvozili takva vozila. S tim u vezi građani BiH su u prvim mjesecima 2019. godine, vjerovatno upoznati s predstojećom zabranom, sve intenzivnije uvozili polovna vozila. Sada je u velikoj mjeri primjetan pad trenda uvoza polovnih automobila.

"Važno je napomenuti da su iz UINO već krajem prošle godine upozorili kako će doći do zabrane uvoza vozila s motorom Euro 4. Nakon tog prijelaznog perioda sada carina ne može zaprimiti takva vozila osim u izuzetnim situacijama kada imate situaciju da se vraćate kao povratnik iz strane zemlje. U tom slučaju ne važe ta pravila. Dakle, ukoliko se iz Njemačke vraćate u BiH i to je vaša imovina, u toj situaciji izuzeta su ta vozila od homologacije", pojasnio nam je Maslo.

Inače, prilikom uvoza vozila u BiH, carinik na graničnom prijelazu vlasniku uvoznog automobila daje prolaznu carinsku prijavu na rok od deset dana u kojem vozilo mora proći pregled u ovlaštenom tehničkom servisu koji ispituje da li to vozilo i motor zadovoljavaju uslove za uvoz u BiH. Kada dobiju uvjerenje da zadovoljavaju standarde, tada vraćaju vozilo na carinjenje.

Podsjećamo, gotovo 80 posto registrovanih automobila u BiH je starije od deset godina, što nas čini zemljom s najstarijim voznim parkom u Evropi. Nova zabrana mogla bi se odraziti na promjenu ove situacije.