Prevezli 30.646 putnika
270

FlyBosnia razmatra preseljenje iz Sarajeva na aerodrome u Tuzlu i Mostar

Dž. L.
Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
Aviokompanija FlyBosnia od svog osnivanja počela je širiti flotu i povezivati glavni grad naše zemlje s evropskim i svjetskim metropolama, ali saznajemo da se razmatra izmještanje operacija na aerodrome u Tuzli i Mostaru zbog visokih troškova koje imaju prema Međunarodnom aerodromu Sarajevo.
Od početka operacija u junu ove godine pa sve do kraja septembra, FlyBosnia je prodala i direktno prevezla 30.646 putnika u Sarajevo čime je, kako tvrdi, "uvezla" u našu zemlju više od 23 miliona eura.

Najviše putnika bosanskohercegovačka aviokompanija prevezla je u augustu, 12.415 putnika te u julu gotovo 12.000 putnika. U septembru je prevezla 3.351 putnika.

"FlyBosnia je mlada bh. aviokompanija koja je na sopstveni rizik uzela ulogu razvoja avionskog putničkog saobraćaja BiH i glavnog grada Sarajevo kao naše home base. Uzimajući u obzir da su svi putnici u prosjeku potrošili 750 eura tokom svog sedmičnog boravka u BiH, dolazimo do zaključka da je FlyBosnia sama 'uvezla' više od 23 miliona eura potrošnje u BiH ekonomiju od koje je država BiH imala direktnu korist od 3.9 miliona eura putem PDV uplate. Mi smo svjesni da je aerodrom u Sarajevu 100 posto u državnom vlasništvu i samim tim razumije navedene činjenice", ističu iz FlyBosnie.

Kako dalje dodaju, istraživanje Deloitte iz septembra 2019. pokazuje da svaki euro koji je potrošila FlyBosnia stvara utjecaj od tri eura na BiH ekonomiju.

"FlyBosnia također je duboko svjesna da nema povlastica, grantova niti drugih vidova pomoći od kantonalne, federalne i državne vlasti, kao što je slučaj sa svim regionalnim aviokompanijama u koje njihove države uveliko ulažu da bi sanirali gubitke poslovanja jer su njihove kompanije od državnog interesa", govori nam Aida Cvijetić, PR kompanije FlyBosnia.

Dolazak zime donijet će otežane uslove poslovanja i za bh. aviokompaniju koja trenutno raspolaže sa dva aviona tipa A319. Međutim, kako saznajemo, zbog brojnih operativnih problema kao što su loše vrijeme, odleđivanje aviona, alternacija i slično, tokom zime FlyBosnia će nastaviti letjeti sa jednim avionom.

"Očekuju nas i novi izazovi sa otvaranjem novih linija za London i Rim. Očekujemo da dobijemo dva aviona A319 u aprilu 2020. godine koja su već ugovorena i sa kojima bi FlyBosnia imala flotu od četiri aviona A319", kaže nam Cvijetić.

Dok su se u međuvremenu pojavile informacije da FlyBosnia duguje milion maraka za aviousluge, iz bh. aviokompanije govore nam da im je aerodrom u Sarajevu preskup za operacije, naspram pogodnosti koje pružaju aerodromi u Mostaru i Tuzli.

"Naše društvo i tehničko osoblje uveliko razmatra mogućnost izmještanje naših operacija na aerodrome u Tuzli i Mostaru. U tom slučaju bi letove za Rim i Italiju radili preko Mostara, a London i druge EU destinacije preko aerodroma u Tuzli povezanim autobuskim linijama sa Sarajevom", pojasnila nam je Cvijetić.

Nakon što je FlyBosnia nedavno uvela direktne letove iz Sarajeva za London, saznajemo da postoji interes putnika za ovom linijom, ali državni marketing smatraju lošim.

"Prodaja karata počinje dolaziti na stabilan nivo iako, nažalost, nemamo Tourism Board kao druge države, a kako bismo reklamirali BiH u Velikoj Britaniji. Sve reklame radimo i plaćamo sami kako bismo povećali doliv turista u BiH", kaže Cvijetić.

FlyBosnia ima direktne letove iz Sarajeva za London svakog utorka i subote. Od novembra se očekuje i direktna linija prema Rimu, ali sudeći prema trenutnoj situaciji, nije jasno da li će biti iz Sarajeva ili Mostara.

Podsjećamo, FlyBosniju osnovali su predstavnici i direktor Al Shiddi grupacije, Nudžejma Skenderović i Sulejman Al Shiddi koji je ujedno jedan od najvećih investitora iz Saudijske Arabije u našoj zemlji. Prvobitno je na čelu aviokompanije bio ugledni australski biznismen Chris Gabriel, a potom je za novog direktora imenovan Tarik Bilalbegović koji ima višegodišnje radno iskustvo u oblasti investicionog bankarstva.

Kako će i da li će FlyBosnia i Međunarodni aerodrom Sarajevo nastaviti poslovanje, ostaje da vidimo. U svakom slučaju, jasno je da aviokompanije koja provodi letove tek nekoliko mjeseci, nema problem s premještanjem operacija na tuzlanski i mostarski aerodrom.